/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jog og luftskrue i kabo
Fra : JacobS
Vist : 366 gange
5 point
Dato : 04-11-02 23:56

hej drenge,
jeg har lige købt mig en Jog fine selection men jeg har nogle probs med accelerationen. Skiven er pillet, blindrøret lukket og så har den en 45 cylinder på. Den rykker rigtig godt fra 0-30 men så er det som om at den dør ved fuld gas derfra. jeg gik ud fra at den fik for meget luft og drejede på luftskruen i min kaburator. det hjalp, nu trækker den bedre og går ikke død, men alligevel ikke så godt som jeg vil have det. Jeg har skruet skruen ind og nu går den højere i tomgang. den er spændt næsten helt ind, den er ihvertfald stram at skrue på... er det normalt??

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 5 point
Dato : 05-11-02 06:27

Nej! Som hovedregel på en luftskrue: Skru den helt ind og så 1 hel omgang ud, plus en 1/4 omgang.. Dette er hovedreglen så kan man skrue den helt op til 1 hel omgang ekstra, men det burde det ikke være. I dit tilfælde skulle jeg mene at der skal en anden dyse til ca. 4 numre højere og så flytte på strålespidsen i gasspjældet ind til den går optimalt. Held og lykke med opgaven.
Hilsen Japse.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS

Dato : 05-11-02 13:44

tak for hjælpen.
har indstillet luftskruen som du skrev og nu kører den som før. skal lige have kigget på hvad størrelse dyse jeg har i nu og så bestille en der er 4 numre højere. så må vi se hvad der sker.