/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Selotex?
Fra : jysch
Vist : 1691 gange
100 point
Dato : 18-11-05 16:15

Er der nogen som kan fortælle mig hvad det er for nogle plader - jeg tror de sættes på væggene -

De bruges til at renovering af huse.

Jeg ved heller ikke om det er rigtigt stavet.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-05 16:44

Det er bløde masonitplader. Hvad vil du dog med dem? De er da ikke særlig gode til at opgygge væge med. Så hellere gipsplader.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-05 16:45

http://www.brandforebyggelse.dk/maincat.aspx?id=126

Jeg tror ikke at du kan få disse plader mere ...........Eller sagt på en lidt anden måde -jeg ville ikke bruge disse netop på grund af brand faren....Jeg ville nok bruge gips plader eller anden ikke brændbar beklædning ..

Mvh sverola

PS det staves CELOTEX Go' week-end

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-05 16:48

opgygge = opbygge

Ja det er nogle forfærdelige plader. En stor brandfælde.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-11-05 17:17

hej
det er nogle plader af et blødt matriale, som blev brugt i gamle dage,
da der ikke var noget der ikke hed hulmurs isolering.
Noget værre l...da de aldrig kunne sidde fast på vægen,
de blev sømmet, fast og efter nogle år sad de og flagrede.
Mener også de er ulovlige p.g.a. brandfare.(celuose)
Rockwool har lavet noget idag, der er meget bedre.
Men renovering af huse NUL det duer de ikke til,
ihvertifald ikke i vore dage

m.v.h.
ole
ps. har selv haft et hus hvor de var, det var det første der der kom ud.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 18-11-05 17:48

Det blev nævnt i forbindelse med et hus som jeg evt. vil leje - jeg kender ikke meget til dem, men hvis de er ulovlige kan jeg ikke tænke mig at ejeren vil bruge dem - det bør han da vide.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-05 17:57

Du kunne da lige nævne det for ham om nu han virkelig synes det er de plader han vil bruge.
En gipsplade får man jo nærmest smidt i nakken idag.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-05 17:58
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-11-05 18:02

http://www.ukendtebilleder.dk/andre/andre00046/andre00046.htm

her et gammel billede af celotex fabrikken.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-05 19:20

De der bløde massonite plader udvikler giftig røg ved brand.
De er ikke bare ulovlige - de er også farlige.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 27-11-05 08:26

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-11-05 11:57

selvtak...........Håber at du får et sikkert loft i dit hus..

Mvh sverola

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 27-11-05 12:16

Nej jeg valgte ikke at leje huset, da jeg så det opgav jeg totalt