/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
G-Max
Fra : hvidtiger
Vist : 586 gange
50 point
Dato : 18-11-05 15:42

Jeg har en helt ny Pgo G-Max som køre rigtig godt og osv. Det hele derpå er nyt, og har lige køret cylindren til. Min opsætning er Malossi Sport 47mm, 17,5 mm dellorto karburator med dyse 90 og en Gianelli Go udstødning. Som sagt køre den rigtig godt, men når den er blevet kold eller bare har stået og kølet af, er der en lille ting som jeg ikke kan finde ud af hvad er. Når jeg så starter den og giver den gas går den ud. Men sætter jeg den på støttefoden og giver den en smule gas og holder den der lidt til jeg kan høre at den tager flere omdr, kan jeg køre og den køre perfekt. Det er kun når den lige skal i gang efter at den har stået og blevet kold at den har det problem. Den starter hver gang og kan også godt køre i tomgang men den er kold. Men det jeg måske mener det kan være er følgende.... For meget luft, for stor dyse eller luftskruen er for lang ude. Dog står den 1½ omgang ude. Men hvad tror I det kan være?

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-05 15:59

Du har en hel del spørgsmål stående, bl.a:
http://www.kandu.dk/dk/spg/42335
http://www.kandu.dk/dk/spg/43168
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 16:06

Sådan så skulle det være i orden. Det var da godt nok nogle gamle emner. 1½ år. . Hmm sjovt at jeg ikke har fået lukket dem.

Mvh Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 18-11-05 16:16

Ja, rart at få ryddet op.
Nu er det ikke verdens største problem du har, og scooterens motor har faktisk bedst af at gå lidt før du kører.
Problemet er fuldstændig det samme på splinternye scootere, og mekanikerne siger: Du skal ´bare lade den gå lidt.
Problemet kommer af at benzinen fortættes på de kolde flader i indsugning og motoren, og på den måde får forbrændingen for lidt forstøvet benzin i forhold til luft.
Du kan bare købe en størrer tomgangsdyse, så er problemet væk, men når motoren så er varm, vil den gerne stå og prutte lidt i tomgang, da den så får lidt formeget benzin.
Du kan også hæve gasspjældsnålen et hak.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 16:29

Så det er ikke for meget luft eller noget? Nej det er nu ikke et problem der irritere mig vildt, men rart at få styr på. jamen den gjorde det nu ikke med det originale kit. Ok dvs at hvis nålen skal op skal jeg sætte splitten et hak ned!?

Ja for søren da! Jeg troede ikke at jeg havde alle de gamle spørgsmål liggende. Var inde og kigge og de fleste af dem er jo langt over 1½ år.

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 18-11-05 17:01

Ja, hvis du holder den spidse ende på nålen nedaf, så skal den lille split flyttes et hak ned.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-05 17:19

Jeps, et hak ned mod spidsen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-11-05 16:52

Tak for svaret pallebhansen.