/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
convertere avi fil til wmv eller mpeg
Fra : boro23
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 18-11-05 10:47

Jeg har et canon ixus 55, som jeg tager en del videosekvenser med. Tager jeg video på ca. 1 min. i bedste opløsning, fylder filen mellem 50-75 mb og det fylder godt på min harddisk. Mit spørgsmål er om der et freeware program der kan konvertere avifiler til wmv eller mpeg? Jeg ved at windows movie maker kan gøre det, da jeg har windows 2000 er denne ikke med i styresystemet. Kan man kopier windows movie maker fra XP og installere den på windows 2000?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-11-05 12:06

Prøv det, det kan der ikke ske noget ved, blot at den ikke virker, hvis 2000 ikke vil acceptere programmet, så er det blot at afinstallere det igen.

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 18-11-05 13:00

Er der et alternativ til windows movie maker, f.eks. et freeware program med samme muligheder?

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-05 13:20

Prøv her, du kan også hente programmer samme sted.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 23-11-05 18:54

Tak for svaret sofus.dk.