/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
daniel d'noeve "the rising sun"
Fra : jesh
Vist : 4467 gange
20 point
Dato : 29-07-01 17:08

Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte sig daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed "the rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på en og siger "det var længe siden"
På forhånd tak

Kommentar
Fra : provins_poul

Dato : 29-07-01 17:21

kom med en email så får du den af mig.... )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-07-01 16:18

jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
news:uDV87.1563$lh7.204556@news010.worldonline.dk...
> Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte sig
> daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed
"the
> rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på
> nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på
en
> og siger "det var længe siden"

Så har du garanteret ikke prøvet GUF. www.gufmusik.dk De vil i hvert
fald kunne fortælle dig om du kan få fat i den eller ej.

Hanne

Kommentar
Fra : jesh

Dato : 29-07-01 18:39

ja det tror jeg. hvis den er fra midt firser.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 29-07-01 18:06

Navnet er Danielle Deneuve, og den var da et rimeligt hit. Specielt er
maxiversionen at foretrække, hvis den kan skaffes (har den på bånd et sted).
På de LP versioner jeg har er der meget af den historiske tekst klippet fra.
Hvis du er heldig kan du finde den på Napster eller på AudioGalaxy. Jeg har
den ihvertfald liggende på min PC (dog kun LP versionen). Al respekt for din
musiksmag (jeg er selv en gammel 80´er rotte), men sangen er rar at
genhøre - men efter min mening ikke værd at købe på CD..
--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
news:uDV87.1563$lh7.204556@news010.worldonline.dk...
> Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte sig
> daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed "the
> rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på
> nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på en
> og siger "det var længe siden"
> På forhånd tak
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : jesh

Dato : 29-07-01 19:28

Tak skal du have. Jeg kan ikke engang huske sangen, kun at jeg godt kunne lide den i 85 eller der omkring.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-07-01 18:47

On Sun, 29 Jul 2001 19:06:20 +0200 "Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Navnet er Danielle Deneuve, og den var da et rimeligt hit.

Hvis jeg husker rigtigt havde D.D faktsik en del hit's i midten af 80'erne,
foruden "The Rising sun" var der også "The Plauge", "Baby,Baby" og "Take a
break" (og mere). I 70'erne kaldte hun sig vist Mette og udgav bla.
"Hjerter af Honning" (hvis jeg husker rigtigt??).

Efter min mening var hendes musik nu helt udmærket, men jeg tror nu ikke at
det bliver nemt at få fat på det idag.

Mvh

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-07-01 17:55

Jeg kender ikke så meget til karrieren, men kan godt huske at lokalradioen
DSL her i Århus dengang var ret vilde med sangen The Rising Sun, og netop
hæftede sig ved at en del af projektet var fra Danmark.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-08-01 19:26

Hej igen,

Jeg er netop kommet i besiddelse af den nævnte maxi-single (den er som ny,
fundet for 10 spir på "antik loppemarked"), og skal gerne lægge den på
dk.binaer.musik eller maile den, hvis det har interesse. Kvaliteten bliver
okay, men naturligvis ikke som på cd. Men det er vel eneste mulighed, da den
såvidt jeg ved aldrig er udkommet på dette medie. Derfor er der nok heller
ikke nogen problemer med copyright...

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
news:uDV87.1563$lh7.204556@news010.worldonline.dk...
> Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte sig
> daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed "the
> rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på
> nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på en
> og siger "det var længe siden"
> På forhånd tak
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : jesh

Dato : 07-08-01 21:10

hej

Det ville være alletiders hvis du ville lægge den ud på dk.binaer.musik. Jeg fandt singel versionen på audiogalaxy.

Venlighilsen Jesh
>
> Jeg er netop kommet i besiddelse af den nævnte maxi-single (den er som ny,
> fundet for 10 spir på "antik loppemarked"), og skal gerne lægge den på
> dk.binaer.musik eller maile den, hvis det har interesse. Kvaliteten bliver
> okay, men naturligvis ikke som på cd. Men det er vel eneste mulighed, da den
> såvidt jeg ved aldrig er udkommet på dette medie. Derfor er der nok heller
> ikke nogen problemer med copyright...
>
> --
> Venlig hilsen Søren Rohde
>
> Soren_Rohde@get2net.dk
>
> jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
> news:uDV87.1563$lh7.204556@news010.worldonline.dk...
> > Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte sig
> > daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed "the
> > rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på
> > nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på en
> > og siger "det var længe siden"
> > På forhånd tak
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-08-01 18:34

Det skal jeg gøre!!

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
news:C0Xb7.14$uI6.932@news000.worldonline.dk...
> hej
>
> Det ville være alletiders hvis du ville lægge den ud på dk.binaer.musik.
> Jeg fandt singel versionen på audiogalaxy.
>
> Venlighilsen Jesh
> >
> > Jeg er netop kommet i besiddelse af den nævnte maxi-single (den er som
> ny,
> > fundet for 10 spir på "antik loppemarked"), og skal gerne lægge den på
> > dk.binaer.musik eller maile den, hvis det har interesse. Kvaliteten
> bliver
> > okay, men naturligvis ikke som på cd. Men det er vel eneste mulighed,
> da den
> > såvidt jeg ved aldrig er udkommet på dette medie. Derfor er der nok
> heller
> > ikke nogen problemer med copyright...
> >
> > --
> > Venlig hilsen Søren Rohde
> >
> > Soren_Rohde@get2net.dk
> >
> > jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
> > news:uDV87.1563$lh7.204556@news010.worldonline.dk...
> > > Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte
> sig
> > > daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed
> "the
> > > rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på
> > > nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på
> en
> > > og siger "det var længe siden"
> > > På forhånd tak
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : jesh

Dato : 15-08-01 21:24

hej igen.
er det muligt for dig at lægge den ud igen. en eller anden n.. har kamp bombet newsgrupen.

venlighilsen jesh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 18:18

Jeg har hentet numeret fra maxien over på computeren, men den fylder hele
66,5 MB. Hvordan gør jeg den mindre? Når jeg har styr på dette skal jeg nok
sende den.. Men jeg er bange for at det hele brænder sammen hvis jeg skal
presse så meget gennem mit 56K (aaarghh) modem.

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Søren Rohde <soren_rohde@get2net.dk> skrev i en
news:Tsye7.150$5f.8118@news.get2net.dk...
> Det skal jeg gøre!!
>
> --
> Venlig hilsen Søren Rohde
>
> Soren_Rohde@get2net.dk
>
> jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
> news:C0Xb7.14$uI6.932@news000.worldonline.dk...
> > hej
> >
> > Det ville være alletiders hvis du ville lægge den ud på dk.binaer.musik.
> > Jeg fandt singel versionen på audiogalaxy.
> >
> > Venlighilsen Jesh
> > >
> > > Jeg er netop kommet i besiddelse af den nævnte maxi-single (den er som
> > ny,
> > > fundet for 10 spir på "antik loppemarked"), og skal gerne lægge den på
> > > dk.binaer.musik eller maile den, hvis det har interesse. Kvaliteten
> > bliver
> > > okay, men naturligvis ikke som på cd. Men det er vel eneste mulighed,
> > da den
> > > såvidt jeg ved aldrig er udkommet på dette medie. Derfor er der nok
> > heller
> > > ikke nogen problemer med copyright...
> > >
> > > --
> > > Venlig hilsen Søren Rohde
> > >
> > > Soren_Rohde@get2net.dk
> > >
> > > jesh <jesh.news@kandu.dk> skrev i en
> > > news:uDV87.1563$lh7.204556@news010.worldonline.dk...
> > > > Der var en gang i firserne, et døgnfluehit med en pige der kaldte
> > sig
> > > > daniel d'noeve. Om det staves sådan ved jeg ikke. Hendes nummer hed
> > "the
> > > > rising sun" Er det muligt at få det nummer fundet? jeg har søgt på
> > > > nettet og i plade butikker. I butikkerne kikker de bare underligt på
> > en
> > > > og siger "det var længe siden"
> > > > På forhånd tak
> > > >
> > > > --
> > > > Leveret af:
> > > > http://www.kandu.dk/
> > > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > > >
> > >
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : posh

Dato : 28-09-01 23:41

Danielle Deneuve....

Ja, der er mange der har ret i akke de ting der er fremført.

"The Rising Sun" var faktisk mere end bare et beskedet hit - den var faktisk et fantastisk stort hit mange steder i verden.

Iøvrigt var Mette ikke bare noget hun kaldte sig - men noget hun hed!
Hvem husker ikke "Slappe Duppe Delle, nu skal jeg fortælle - dig et lille eventyr som - handler om en lille fyr som - rendte hjemmefra..." ?? - og ja... det var også hende

Ok Ok Ok, jeg ved at det hele lyder som en kundskab, eller somom man er mere end 27 her - men det hjælper gevaldigt at have haft en 11 år ældre bror hele livet )

Claus

Kommentar
Fra : dunki

Dato : 19-02-04 22:15

Hej jesh

Længe siden denne debat er opstået.... Men har du sangen?. Jeg har søgt efter den på nettet og andre steder i længere tid.

Mvh Knud

Kommentar
Fra : jesh

Dato : 19-02-04 22:35

Hej Knud.

Ja jeg har sangen.
send mig din Email adr så skal jeg sende den til dig.

Jes.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-02-04 22:22

"dunki" <dunki.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:40352799$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Længe siden denne debat er opstået.... Men har du sangen?. Jeg har søgt
> efter den på nettet og andre steder i længere tid.

Ja det må være længe siden - eller der er noget galt med min reader, for jeg
kan kun se dette ene indlæg. Anyway - jeg har sangen på vinyl (maxi) men
synes også at jeg burde have den som mp3 et sted. Maxien er både bedre og
længere end singleversionen. Hvis der er noget jeg kan hjælpe med må du lige
skrive.

Mvh. Søren

Kommentar
Fra : dunki

Dato : 19-02-04 23:24

Hej
Fedt med nogle som vil hjælpe en "gammel" 80'er freak......
Hvis nogle af jer har andre sange af hende fra denne tid, vil jeg gerne have disse også.
Jeg husker bare at der var to sange, hvor den ene handlede om pesten, og den anden om hiroshima bomben, og disse kunne jeg godt tænke mig.
Min e-mail adresse er kjm@ping.dk, hvis filerne er for store kan det blive et problem, men send en mail, og jeg vil sende en anden adresse med større fil plads.
På forhånd tak
Knud J

Kommentar
Fra : musty22

Dato : 08-04-04 20:32

Hej Jeg har selv ledt og ledt efter the rising sun,og ville blive overordentlig glad
Hvis en af jer ville maile den til mig.
MVH Mads
mads@kiteboard.dk