/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Barnevogn og bil.
Fra : LoneG
Vist : 6693 gange
20 point
Dato : 17-11-05 20:59

Vi planlægger både at få barn og købe bil. Vi sigter efter en lille familiebil, som kan have en barnevogn i bagagerummet. I den forbindelse vil vi lige høre hvor stort et bagagerum skal være for at en barnevogn kan ligge sammenklappet i det?

Vi overvejer Ford Fiesta, Hyundai Getz, Suzuki Wagon/Ignis og Kia Rio Combicoupé. Nogle erfaringer med disse og barnevogne?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-11-05 21:47

Det kommer jo an på hvilken barnevogn i køber

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-11-05 22:32

du skal have en større bil, en regulær stationcar. min nabo har en hyundai getz, og jeg vil godt se hvordan du vil få en barnevogn ind i det bagagerum. ford fiesta er, så vidt jeg ved, mindre end en focus som jeg selv har, og der er der også dårligt plads til en barnevogn, med mindre det er stationcar-udgaven du tænker på. kia rio er en fornuftig rummelig bil hvor du kan have en barnevogn i uden problemer. suzuki wagon ser stor ud i reklamerne, men prøv lige at kaste et blik gennem bagruden på den, når den har bagsædet slået op. der er dårligt nok plads til en kasse øl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-05 10:08

Du skal bruge en barnevogn hvor "sovekassen" kan klappes sammen.
Stellet sættes op på en tagbagagebærer og sovekassen kan være i gagagerummet på bilen.
Husk evt. lige en babylift med net som kan fastspændes på bagsædet. (kan lejes)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-11-05 23:14

Ja, det er jo også en mulighed - eller stellet op på cykelstativet bag på bilen hvis der er trækkrog - husk den tredie nummerplade i denne sammenhæng

Jeg håber I finder den rigtige løsning - jeg vil dog stadig mene at en stationcar vil glæde Jer mest i det lange løb.

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : Løvepigen

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-06 22:58

Vi har en Audi A2 og det er en meget lille bil med meget lille bagagerum. Men en almindelig barnevogn fra fx emmaljunga kan godt komme ind i den, dvs stellet + hjul i bagagerum og så skal barnevognskassen på forsædet, mig og junior på bagsædet, men det går fint.

Vi tog simpelthen vores bil med til forhandleren og fik lov til at proppe barnevognen i bilen. Jeg kan godt se det nok ikke er så nemt når i ikke har bilen endnu.

Vi overvejer faktisk at skifte vores nummer to bil ud til en suzuki wagon, så vidt jeg kan se så kan vores barnevogn godt komme ind i det bagage rum.

Og ja så er der stor forskel på barnevogne, men hvis du kigger på barnevogns fabrikantens hjemmeside kan du altid finde barnevognens sammenklappede på. kig fx på www.emmaljunga.dk og så kan du slå data på bilen op på nettet og se hvor stor deres bagage rum er, eller troppe op hos en forhandler udruster med et målebånd :)

Mvh Løvepigen

P.s spørg bare om mere hvis det er, for vi har lige været igennem det her i foråret, så jeg har det hele rimelig friskt i hukommelsen.

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 22-06-06 13:11

Vi har købt en stationcar - sådan skal det bare være. Tak for hjælpen alle sammen.