/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SLI
Fra : Kljio
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 17-11-05 18:34

Kender godt PCI Express men hvad er SLI??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-11-05 19:56

Du kan læse om SLI på Nvidia's site SLIZone....

SLI er "Scaleable Link Interface" - altså flere grafikprocessorer i ét interface/system

Her et et link til FAQ'en...
http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#g1

mvh berpox

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-11-05 21:22

SLI=
Spildte-penge Lagt i Ingenting.
Ej, det er lidt seriøst, for det giver slet ikke så meget som man kunne håbe.
Det koster det dobbelte men det kan bedre betale sig at købe et kort som koster det dobbelt, og findes der ingen kort som koster så meget, så er du bare svine rig og så kan SLI være noget for dig.
Jeg synes mest at det er idioti eller blær.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-05 22:22

Hvis du har et motherboard og 2 ens grafikkort der understøtter SLI, kan du brokoble kortene så du i princippet får dobbelt så stor ydelse!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-11-05 23:21

#NoShyGay
lad mig være lidt seriøs, kalder du en forøgelse på 80% af hastigheden for ingenting,jeg syntes du skulle læse lidt test før du kommer med så skåsikker en udtalelse
prøv at tage 2 6600gt kort og sætte dem i SLI og jeg vil garentere du for mere ydelse en hvis du køber et kort der koster det samme som de 2 kort
med hensyn til din sidste udtalse syntes jeg mest den bunder i misundelse,hvad med om du prøver at sætte dig lidt ind i tingene og lærer at glæde dig over hvad der kommer af fremskridt til os der godt kan lide at sidde foran skærmen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 19-11-05 12:01

Det passer da ikke. 2x 6600 GT giver ikke mere end et X800 XL/XT 256 mb.
Plus de ekstra kroner for et SLI board.

Jeg sidder selv meget foran skærmen, så udtal lige mit navn korrekt.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 19-11-05 23:19

sorry skal nok se lidt bedre efter næste gang

med hensyn til om 6600gt i sli ikke giver mere må jeg endnu engang bede dig om at undersøge sagerne før du udtaler dig,kik bla. i denne test
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.html

der er selvfølgelig visse test hvor 6600gt kortene ikke kan følge x800xt men i de fleste test yder de faktisk en god del mere og i mange test er de faktisk hurtiger end x850xt,så jo de yder bedre.
Når det så er sagt er det rigtigt at skal man ud og investere i et bundkort til SLI kan det ikke betale sig,men jeg tror de fleste der står for at opgradere deres bundkort ville vælge et der kan køre SLI idag så meget dyrere er de jo faktisk ikke

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-11-05 17:18

Jeg har lige set testen igennem og set under Half-Life 2, da det er det som jeg spiller mest, og det spil som jeg spiller som kræver mest.
6600 GT SLI ligger helt i bunden og når slet ikke op i nærheden af X800 XL.

I Doom 3 yder 6600 GT SLI lidt mere, men jeg vil stadig synes at det er bedre at ha et kort istedet for 2 kort. Der er så mange konflikter som ikke er helt løst, og spillende understøtter det ikke helt endnu.
Plus at man så har 2 kort som sidder og larmer.

Men jeg bøjer mig og giver dig ret i at SLI kan give en hel del.
Men jeg vil holde på at jeg ikke synes at det er det værd, medmindre man har penge nok til at købe 2 ens kort af de nyeste på markedet.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 20-11-05 22:19

hej
i lige netop de spil du nævner kan jeg godt forklare hvorfor forskellen er så stor
half-life spilmotoren er skrevet til ATI kort,valve som har udviklet half-life har samarbejdet med ATI om udviklingen af spillet,på samme måde er det med doom3 der er det bare nvidia der har haft en finger med i spillet,derfor ser du de store udsving på netop disse spil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-05 22:38

To 7800 nvidia kort i SLI kunne da være helt fedt hvis man havde råd

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-06 23:43

Kljio - fik du svar på spørgsmålet?

mvh berpox