/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isolering - kældergulv
Fra : baksen
Vist : 2440 gange
50 point
Dato : 17-11-05 07:39

Skal have "brækket" gulvet op i et kælderrum og isolere før der lægges nyt betongulv .....
Hvad skal jeg være opmærksom på ?
Hvad skal jeg bruge som isolering ?

På forhånd tak *S*

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 17-11-05 08:14

Du skal bruge ISOLIT (flammingoplader). Og hvis du bruger 220 mm behøves du ikke et såkaldt "kapillarbrydende" lag under disse. (skal dog lige sige at der er nye regler på vej mht. dette...tror nok det fremover bliver øget til 300 mm...men er ikke helt sikker???)

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-11-05 09:09

ret underlaget af med sand, lige inden du lægger isoleringsmaterialet ud, og vær sikker på, at de ligger tæt. hvis der er buler på soklen, det plejer der at være i større eller mindre grad, kan du fylde ud med skum. købes på dåse på tømmerhandelen
de 300 mm som pallenoc nævner, er isoleringstykkelse på lofter, som bliver hæver til 300 mm

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 17-11-05 12:50

Hvis de væggene om dit kælderrum ligger ud mod jord, skal du sikre dig at der ikke er et jordtryk på de omliggende vægge som kan forårsage sammenskridning af bygningen. Er der det skal du være særdeles forsigtig med at bryde gulvet op og grave ud for din nye gulvkonstruktion, måske er du nødt til at føre fundamentet for væggene dybere ned, og det skal ske i flere tempi.

God fornøjelse

Sej

Godkendelse af svar
Fra : baksen

Dato : 17-11-05 18:43

Tak for svaret pallenoc - det var lige det med det kapillarbrydende lag jeg var i tvivl om .... *S*
Også tak til øvrige indlæg/besvarelser....