/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Port forwarding???
Fra : mhvejsel
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 16-11-05 21:56

Hej allesammen.
Jeg har lige sat en ny server op med en windows xp.
Som skal kører dhcp, apache osv.

Men nu er mit problem at jeg gerne vil have åbnet for f.eks. port 21 (FTP)
Så jeg kan lave en ftp server på min klient computer f.eks. (192.168.0.2)

Hvordan skal det laves, jeg har været inde i regedit og slå iprouting til, så den skulle kunne finde ud af det.
Jeg har også prøvet at sætte det op under Windows Firewall. men det synes jeg ikke rigtig virker.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Kommentar
Fra : quatzh

Dato : 16-11-05 22:27

skal du ikke indstille det ved din router hvis du har sådan en, eller ved internet leverandør? jeg er slet ikke sikker på dette, bare noget jeg tror ;)

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 17-11-05 07:36

Jamen... jeg har ingen router det er, det som min server skal kører for mig.

Kommentar
Fra : imbrdk

Dato : 17-11-05 09:01

Hej
Åbn en dosprompt og skriv route print.
Nu kan du se, hvad der er routet.
Derefter skriver du route add -p [netværksdestination][maske][gateway][grænseflade]

mvh
imbrdk

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 17-11-05 10:14

Okay... jeg har prøvet at se lidt på det..
Men synes sgu det ser rimelig uoverskueligt ud.
findes der ikke en nemmere måde ligesom i linux f.eks. (firestarter)

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-11-05 10:53

Hvis du ikke har router, så har du nok heller ikke en fast WAN IP adresse, og så er det vel temmeligt ligegyldigt at agere FTP server ??

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 17-11-05 11:24

Jo jeg har en fast ip adresse fra TDC bredbånd.
min webserver kører også se bl.a. jhvejsel.dk

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-05 13:48

Hejsa
hvorfor bøvle med XP ??

jeg kører selv med SME server 6.0 final både som web/mail/gateway og domain controller
(den kan også styre DHCP, firewall. proxy-server mv.)

jeg hoster bla. mine egne www domains og for andre også incl. mail og ftp.
det kører bare derudaf. serveren har ikke været gået ned endnu, den er kun blevet genstartet når der
er kommet ny software på.
det er vel og mærke kun en pc på 566mhz med 64mb ram
meget af det styres via web interface

sikkerheden er betydeligt højre når vi snakker linux/unix.
og så er bl.a SME gratis

her er en gammel artikel
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3500&SegmentID=12956

her kan du hente
http://contribs.org/modules/phpwiki/index.php?Downloads
hent "smeserver6.0.1-01-20040316.iso" og brænd på en skive og boot op og følg vejl.
det tager 30-45 min så er du køreklar

screen shot af web interface her
http://contribs.org/modules/xoopsgallery/

ellers
http://contribs.org/modules/news/

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 17-11-05 14:50

Øhhh... det var vidst ikke lige mit spørgsmål.
nu er det, det som jeg har valgt, og jeg har kørt linux i snart 2 år, på min server.
Men ønsker derfor at prøve noget nyt, for at lærer noget.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-05 15:14

oki
du får det bare ikke til at køre optimalt på XP......

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 17-11-05 16:14

DEt siger jeg ikke... men det er en nød løsning inden jeg skifter over til Windows server 2003
Jeg er udemærket klar over at linux kører både mere sikkert og stabilt.

Annuller spørgsmålet
Fra : mhvejsel

Dato : 26-11-06 18:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål