/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Up to date
Fra : Coolio_Nic
Vist : 353 gange
60 point
Dato : 16-11-05 14:47

Nogle der kender en hjemmeside der kan se om ens driver er up to date og hvis de ikke er det så at man kan se
hvor man kan hente dem.
(gerne GRATIS)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-11-05 15:10

prøv denne: www.techbuilder.org

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-11-05 16:51

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Dette prgram kan fortælle dig en masse om den hardware der er i pcen og der er link til drivere ved alle.

Og der er gratis

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-11-05 17:05

forsøg også dette:

http://forums.winforums.org

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 16-11-05 21:07

hvordan kan jeg se om det er up to date Fijala??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-11-05 23:08

Jeg tror ikke rigtigt på, at der er et program der kan gøre det effektivt. - Du bliver nok selv nød til, at være bevidst om, hvad du har af gamle software og hvad der er opdateret, og hermed jævnligt søge på opdateringer hos de forskellige ydbydere af diverse programmer.
Alle dem hvor du har behov for at hente opdateringer hos, har du vel også lagt i en mappe i "Fortrukne", så du nemt kan checke for nye ting og sager.
Det link som Fijala henviser til, er et godt program, som giver dig en masse oplysninger om dit maskineri, men det kan heller ikke fortælle om der er nye opdateringer. - Det ville også kræve at det havde en større database, som den kunne sammenligne med hvad du havde lagt på din maskine.

Så der er nok kun det sure show tilbage

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 22:49

Som severino siger, kan Everest ikke fortælle dig om der er opdateringer til driveren, men det kan linke direkte til producentens hjemmeside og der må man så selv søge efter om der er en opdatering.

Kommentar
Fra : Coolio_Nic

Dato : 18-11-05 18:36

takker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-05 11:57

For at kunne finde en opdatering er det vigtigt at vide sin driver version. Den kan du finde ved at gå i enhedshåndtering og under egenskaber for hver enhed kan man se versions nummeret. På siterne kan man så se hvilket nr. den driver de har liggende til download har, og hvis den er nyere er det en fordel at hente den.
Jeg har på alle mine pcer oprettet en hel HD til download og der er oprettet mapper med hvad for ting jeg henter ned Driver - Software - Musik eller hvad det nu er. På den måde er det nemt at finde det når man har brug for det og så har man det altid liggende til en anden god gang. De forskellige drivere kan også brændes over på en cd, men da der jævnt tit kommmer opdateringer gør jeg det ikke.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 13:18

Hvorfor ikke Fijala,
CDer er ikke så dyre som disketter, især hvis man tager til Dyskland og henter en stak på 100 stk.

(Hvorfor står der D bag på tyske biler??? )

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-11-05 14:19

Tja fordi jeg istedet gemmer dem på en hd der kun er til download. Ok hvis den bryder ned er man på skideren, men det er rimeligt hurtigt at hente nye drivere igen hvis man ved hvad man leder efter