/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
til mim og ks9000
Fra : Melander
Vist : 441 gange
10 point
Dato : 04-11-02 15:57

hejsa...

det kan godt være at slægtsforskning fylder meget under seneste 25 tip, der er jeg enig, men det kommer ikke til at fylde mindre ved at i 2 bruger TIP til at debattere...opret jer et spørgsmål, og debattere der, så kan vi andre også komme med vores meninger, i er meget velkommen til at bruge dette spørgsmål.......

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 20 point
Dato : 04-11-02 16:39

Hej Melander

Kan kun give dig ret.......men giver så sandelig også både mim og ks9000 ret i deres tip. Måske havde det været mere på sin plads at ligge dem ind som et spørgsmål, som du gør.......med mulighed for en debat. Godt initiativ.

Men også et godt tip fra technet http://www.kandu.dk/dk/tip/2331 ......... ses tydeligt på bedømmelsen af dette tip, så der er vist mange der synes, slægtsforskning fylder lovlig meget i øjeblikket.....22 af 25 tip, men det kan da også meget nemt blive til mange, når samme link lægges ind som 2 tip. Et med......og et uden d i Finland. Hvad mon formålet er med det???????? Jeg forstår det ikke, men måske der er andre der kan give en logisk forklaring på det -:))

//Grethe

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-11-02 19:34

jeg giver altid 0 stjerner til tip vedr. slægtsforskning

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-11-02 22:46

Jeg troede dette var en side med hjælp til slægtsforsker i hele landet -- med alle de gode tips OSV. der bliver fundet eller du selv har brugt i din søgning efter dine aner, og gerne vil dele dem med andre.
Det falder åbenbart nogen for brystet at der er sendt en del nye / nyttige links til databaser på nettet her i denne WEEK--END, det kan godt være der er mange der kender de forskellige links -- men der kommer stadige nye slægtsforsker, de stiller mange spørgsmål , de har så muligheden for at se under tips her på Kandu -- og lige finde det de har brug for i deres videre søgen -- måske er der nogen af forskerne der ikke er on-line alle døgnets 24timer OSV.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 05-11-02 07:43

senta

Det kan da godt være, at der er mange slægtsforsker her i landet, men jeg tror næppe, at 80 - 90 % af kandu's brugere er det, selvom man kunne få den opfattelse når man ser tipsenes antal.

Du skriver, at nye slægtsforskere kommer til hele tiden. Vil det sige, at I starter forfra med at dynge tips ind, når I er nået hele vejen rundt. - De nye har jo ikke set de første I lavede. Vil det ikke være smartere, hvis I opretter et spørgsmål, så kan I samle alle jeres links et sted og endda endda skrive til hinanden og udveksle erfaringer og 'snakke' sammen. - Eller måske endnu bedre, lav en hjemmeside, der er helt jeres egen.

I kan jo også prøve at søge på: http://www.google.com/ - her finder I 100-vis af links, hvis I søger på 'slægtsforskning'. Men lad nu være med at lægge denne link ind som et tips.

Jeres metode her på 'kandu' gør, at alle andres tips vil meget hurtigt forsvinde blandt de 25, der er plads til og det er egentlig synd, for der er mange gode og meget forskellige tips.

Til sidst: 'kandu' er jo ikke KUN til for jer, selvom I opfører jer som om den er. At du skriver: >Jeg troede dette var en side med hjælp til slægtsforsker i hele landet...< synes jeg er lige lovlig naivt udtalt.

//Knud

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-11-02 10:23

Har jeg forstået det rigtigt-- at Tips og Tricks på Kandu kun er for udvalgte folk,
--- tænk at jeg kan være så dum / naiv og tro at Kandu er for alle.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-11-02 11:37

Det lader til du kun kender den--- negative jantelov--
Her er adressen til den---- positive jantelov
http://www.danbbs.dk/~erikoest/jantelov.htm#den_positive_jantelov

Kommentar
Fra : viv

Dato : 05-11-02 13:37

Ja,ja ...et link med og et uden D ! Fuldstændig tåbeligt - men Grethe,den slags sker altså sommetider.Naturligvis er det en fejl og jeg kan da kun beklage,at du ikke selv kunne regne DET ud ! Men det viser jo bare,at det er meget forskelligt,hvad vi hver især ved eller kan tænke os til.
Netop derfor er det vigtigt,at vi deler vores viden med hinanden...der vil da altid være noget vi selv har helt styr på og ikke føler behov for at få oplyst,men derfor behøver det da ikke at være et dårligt/overflødigt tip !
Jeg vurderer selv tippene efter deres anvendelighed og originalitet - uanset om jeg for længst selv,har opbrugt tippets muligheder - for tiden - for der er jo netop det ved slægtsforskning,at man aldrig bliver færdig og vender tilbage til samme Links igen og igen !

Jeg forstår ikke,hvad Melander mener med at give 0 point til slægts tip ....Hvorfor går du overhovedet ind på disse,hvis det ikke interesserer dig ??
Men jeg har på fornemmelsen,at der er noget jeg ikke selv er klar over,i den forbindelse,da det bliver nævnt at 22 ud af 25 tip omhandler slægtsforskning...jamen ska de da ikke det ??? Under ethvert andet emne,omhandler tippene da det omhandlede og formentlig ikke slægtsforskning !!!

Disse tip har ikke alle MIN opmærksomhed,det lader jeg de om,at vurdere som har forstand på det....

Lige til aller sidst ... det vigtigste er vel ikke point,men selve slægtsforskningen ...selvom det (indrømmet) er en ganske morsom feature !

de aller bedste hilsner og op med humøret.....Viv.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 05-11-02 14:54

Til 'viv'.

Det anede mig, at du ikke var klar helt over, hvad du egentlig havde gang i.

Jeg kan forestille mig, at jeres tips oprettes under emnet slægtsforskning - altså uden at I egentlig er klar over, at disse tips automatisk lægger sig på forsiden. De negative reaktioner kommer så, fordi 80 - 90 % af tipsene på kandu's forside så vil omhandle jeres interesse og dermed dominere kandu's forside ret voldsomt.

Du siger: >Men jeg har på fornemmelsen,at der er noget jeg ikke selv er klar over,i den forbindelse,da det bliver nævnt at 22 ud af 25 tip omhandler slægtsforskning...jamen ska de da ikke det ??? < ... jo, det skal de, men under emnet slægtsforskning.

Som jeg ser det nu, så er vi fanget i kandu's måde at gøre tingene på.

//Knud

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-11-02 15:43

viv og senta

HMMMM. der kan altså godt være flere linier i et tip, ergo kan man godt have flere end et link på et tip, istedet for at lave et tip til hver enkelt link.......

Kommentar
Fra : viv

Dato : 05-11-02 17:16

Til "ks9000 og melander".

Ja,så må jeg være gået glip af noget,for jeg får altså ikke en forside op med nogen tip overhovedet.
Jeg vælger selv,udfra det jeg tror er forsiden emnet slægtsforskning ...og der forventer,jeg da at se slægts tips - masser endda!
Men er der en anden forside og der kun kan repræsenteres 25 tip,kan jeg godt se det er dumt for,ikke slægtsforskere,at blive mødt med dette - men hvorfor går i ikke ind under emnet ?

Det er rigtigt,der kan være flere tip på en...det sker også,men desværre ikke så ofte,som ønsket - for mit vedkommende fordi jeg sender det videre,straks jeg selv har brugt det,til det jeg skulle -det vil jeg prøve at være opmærksom på,så vi sparer noget plads...det er da ok...

Men jeg forstår stadig ikke,at du Melander,går ind på sider der er uinteressante for dig - hvad er årsagen til det ?

Viv

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 05-11-02 18:48

viv og senta se her: http://www.kandu.dk/dk/last25.asp

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 05-11-02 18:50

viv og senta se her: http://www.kandu.dk/dk/last25.asp - synes I ikke, at I fylder ret meget i landskabet på 'fællessiden'?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-11-02 22:52

Bestemmer du hvem der må komme med tips ?
hvor mange tips ?,
hvad de må fylde ?

OSV.
Luk spørgsmålet.............

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-11-02 11:33

Til Viv !
Den kostbare fritid du har til at dyrke slægtsforskning i skal åbenbart bruges på ordkløveri her på Kandu, problemet er at Melander og ks9000 føler de bestemmer hvad og hvem der må bruge siden her på Kandu.
Der er fri adgang på nettet, og dermed også denne side,........ Det hele drejer sig kun om &#8221; POINT &#8221;for dem ....... dette er meget beklagelig, jeg troede siden var for alle ....hjælp til selv hjælp...indenfor alle interesser.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 06-11-02 17:04

Nu er 'senta' da vist ved at gå i selvsving, og jeg som havde en opfattelse af, at slægtsforskere var stille, rolige og fornuftige mennesker. Men ellers gider jeg ikke at kommentere, det du skriver.

'Viv', lyder til at være et rigtig fornuftig menneske, som med stor dygtighed forklarer det 'vanvittige' folkefærds arbejde med deres hobby.

Du kommer med et forslag, som i sig selv er udmærket, men det er bare ikke muligt, da min foretrukne side er 'Seneste 25'. Som du ser, er min interesse ved 'kandu' ikke så snæver. Og jo, jeg abonnerer skam på specielle grupper, men har også interesse i 'seneste 25'.

Men 'viv', jeg ønsker dig held med din forskning.

//Knud

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-11-02 19:27

senta>> nu er det sådan, at dem som råber højst om point, er hunterne.......men det er du jo selv......

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-11-02 00:37

Jeg ramte nok den ømme ligtorn......Melander & ks9000

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-11-02 15:48

senta>>er du egentlig nævnt i mit spørgsmål....

Og hvad er det for nogle point ks9000 og jeg hunter på....Ved at klikke på tips for man kun point, man kan bruge til at stille spørgsmål med....

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-11-02 20:37

Egentligt ville jeg slet ikke kommentere,denne diskussion mere...og så alligevel !
Jeg venter nu lidt spændt på jeres reaktion,over indlægget fra "sil" under TIPS.....

For udover,at bruge den eftertragtede plads,til sladder...kommer "sil" med et "tip" der er fuldstændig latterligt og værdiløst..noget "sil" tilsyneladende selv er imod !

Men alligevel ler jeg højt..for hvem er det,der har mindst i hovedet ?"Sil" eller de,som har givet point til indlægget ?

Ganske smart...her er vist tale om en ÆGTE "Star hunter"...
Ha-Ha-Ha...ler endnu !

Vh Viv.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-11-02 12:49

Kandu kan bruges til mange ting og misbruges til endnu flere ting.

Hovedproblemet er at tip vises som seneste 25. Hvis jeg får mulighed for at bedømme et tip om link til HTML-koder, A N E R jeg simpelt hen ikke, hvor godt tipppet er, for jeg dyrker ikke HTML-koder.

Hvis nu Kandu giver mulighed for kun at bedømme tips, som har min interesse (jeg kan da godt læse tip om HTML, måske endda lære noget), så kunne jeg give det en "retfærdig" bedømmelse. Som det er nu, er mulighederne for mange.

Men tippet om "links til historie i hele verden" http://www.kandu.dk/dk/tip/2355 gør mig lidt knotten, for hvad gemmer der sig bag adresserne?

Når jeg om 2 år, søger på hele Kandu, kan jeg jo ikke se, at det ene link handler om historiske kort fra 1800-1900 for hele verden, og hvad er tippet så værd?

PS: Det gør det ikke bedre at RAM2 misbruger tippene.
PPS: Er I klarr over at mange af jeres indlæg her, bliver sendt ud i nyhedsgrupperne? Ud i de nyhedsgrupper, hvor læserne kun interesserer sig for een ting, i dette tilfælde "slægtsforskning". Og så er det ikke særligt fedt at der kommer indlæg som "Senta er...", for det har intet med slægtsforskning at gøre.

Hilsen Jeannie Kristensen

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 08-12-02 00:03

Tak for svaret grethes.

Jeg lukker spørgsmålet, jeg takker eders højheder for jeres deltagelse, i denne lille debat, der som alle de andre, ikke førte noget nyt med sig.......