/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs netwærk, ???
Fra : jesperbkskov
Vist : 495 gange
20 point
Dato : 16-11-05 10:56

Hej,
Jeg har købt webspeed ved tdc. Har installeret det modem jeg har fået med. Hvis jeg kommer stikket direkte i modemet kan jeg komme online. Men har sat modenet til en trådløs router, for skal have trådløse computere på. De kan godt finde routeren, men kan ikke komme online. Den siger bare "siden kan ikke vises" og kan heller ikke finde de andre computere på netværket. Har prøvet alle du guides fra microsoft, men det virker ikke. Håber nogle af jer kan komme med en løsning.
Tak.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 16-11-05 11:13

Jo det kan du godt!
Men problemet er at du er registreret med den MAC adresse dit netkort i computeren har. Det er den MAC adresse som du bruger som ID over for din udbyder.
Når du så sætter routeren til, så er det din routers MAC adresse der er dit ID, og den kender din udbyder ikke, derfor bliver du ikke lukket igennem nåleøjet.
Du skal finde din aftale frem, og med din PC via din router, kalde op til registreringssiden og genregistrere dig, så det er din router´s MAC adresse der bliver registreret som dit ID.
Husk på at alt datatrafik over webspeed, foregår over kabelnettet, og her er du ikke den eneste på det samme kabel, derfor er det vigtigt, at udbyderen kan indentificere dig blandt alle de andre på kablet, så du får de data der er til dig.
Registreringssiden er den eneste du har adgang til, indtil dit ID er registreret.
Husk så at indstille din sikkerhed i routeren, som skal gøres via kabel, og ikke trådløst.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-11-05 12:58

nej nej nej serverino tager fejl

Du kan bare slukke dit adsl modem i 1 time, kople din router imellem og starte igen efter 1 time. TDC har så sendt til den nye mac adresse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-11-05 15:26

Det er forresten rigtigt, det gør webspeed. Det er STOFA net der skal genregistreres.
Men om det kun skal stå slukket 1 time er et spørgsmål om serverens time-out, ellers kan der godt gå lidt længere tid!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-11-05 16:52

TDC køre hver ½ time, derfor vent 1 time, så er du sikker.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-11-05 16:52

TDC køre hver ½ time, derfor vent 1 time, så er du sikker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-11-05 23:37

Jeg tror stadig ikke at "jesperbkskov" er kommet on-line, det er snart 14 daage siden har stillede spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : jesperbkskov

Dato : 12-06-06 22:33

Tak for svaret severino. Tog lidt tid men her er dine point