/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Moms på luksusvare
Fra : mikk0077
Vist : 463 gange
44 point
Dato : 16-11-05 10:51

Hej
Jeg bor i Flensburg (Lige på den anden side af den sønderjyske grænse) I sidste uge købte jeg ne ny bærbar i Danmark.
Her kommer mit spørgsmål: Er det noget med når at man bor i Tyskland og køber luksusvare i Danmark, at man så kan få noget a momsen/afgiften tilbage når man tager over grænsen?

På Forhåånd Tak!

Mikkel

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-11-05 11:16

HVIS DU BOR I TYSKLAND SKAL DU KUN BETALE DEN TYSKE MOMS,SÅ SVARET ER JA.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 16-11-05 11:17

Der skal udfyldes eksportpapirer, hvis du skal have have forskellen på dansk og tysk moms godtgjort. Det er butikken, hvor du købte vareren i DK, som skal gøre det.

Kommentar
Fra : SEKONDI

Dato : 13-12-05 13:10

Hvis du er privatperson der køber en vare i Danmark, skal du betale dansk moms efter de danske regler uanset hvor du bor i EU. Hvis du der imod er erhvervsdrivende og momsregistreret i dit bopælsland kan du få eksportpapirer fra leverandøren uden moms. Du skal så lade købet indgå i dit regnskab i udlandet.
Den eneste undtagelse for dansk moms er reelt at være bosiddende i et oversøisk land og husk dokumentation ved køb. Du betaler så fuld pris, men får momsen tilbage fra Toldvæsenet ved afrejse og efter ansøgning.