/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS Internet Explorer
Fra : CLAN
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 15-11-05 21:58

Øhhhh
Efter seneste opdatering fra Microsoft vil min browser (MIE) ikke længere åbne flere sider, således de ligger i process linjen. Forstået således, at jeg ikke kan have flere aktive vinduer.
Har andre samme problem... og fundet løsningen??
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-05 22:10

Prøv i IE's menu; Funktioner->Avanceret-> ..og [Gendan standarder]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-05 22:27

Hej Molo
Har lige prøvet... no kandu - det ændre stadig ikke på problemet (prøver lige at re-boote).

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 22:33

Hej Søren. Jeg har samme problem og har haft det meget længe. Jeg har også søgt hjælp på Kandu - NO HELP.

KUN 1 åben side af gangen. Følger lige med hvis du skulle være så heldig at lokke en løsning frem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-05 22:38

Tjah det hjalp jo så bare ikke - hmmm
Kan se a.j. har samme problemstilling.
Har ikke tid til at rode mere i aften, så jeg lader spørgsmålet stå åben.
Hmmm! Gad nok vide, hvad det er, som har "rodet" i det
Snakkes ved engang i morgen
Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 22:41

Molo -> I min IE-Menu findes der ikke noget Avanceret-punkt

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 15-11-05 22:48

Hvad med at prøve at koble popupstopperen fra i windows? Fulgte der ikke sådan en med som automatisk går ind og blokere handlingen?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 22:51

Jeanette - Det at kunne åbne flere forskellige hjemmesider samtidigt og have dem liggende i Process-linien, har vel ikke noget med Pop-Up's at gøre?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 22:54

arne.jakobsen -> Nå

Et pop-up stopper problem? http://answers.google.com/answers/threadview?id=15352

Ellers er her en mulig løsning? http://support.microsoft.com/?kbid=180176

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 22:55

jeanette18 -> Jeg tror du har ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 22:57

Det er nu trediepart's pop-up stoppere der kan give problemer. Ikke den der er indbygget i XP.

Altså Norton mm...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 22:58

Molo og Jeanette - Jamen OK det vil jeg lige prøve at kigge på. Vi tales ved i morgen.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-11-05 22:59

Har du lagt mærke til om der ligger flere sider i den samme "knap" på startlinien ? Kan du følge mig ?

Så kan du ændre det ved at højreklikke på linien - egenskaber - fjern flueben i "Grupper beslægtede knapper...."

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-11-05 23:03

Klojs - Det er IKKE det der er mit problem og jeg tror heller ikke det er Sørens (CLAN).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-05 08:36

Måske et problem med at der ligger 'gamle' versioner af IE og 'roder' rundt?

1.) http://labs.insert-title.com/labs/Multiple-IEs-in-Windows_article795.aspx
2.) http://www.positioniseverything.net/articles/multiIE.html

...men jeg ville nok lige prøve at køre dette program for at rydde op i registreringsdatabasen : http://www.tucows.com/preview/355220 ..og som altid anbefaler jeg at man kun fjerner nøgler der er mærket som : Safe to delete ..når man har scannet med programmet.

Virker dette ikke? Ville jeg geninstallere IE : http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-05 09:18

vil du åbne flere sider så brug CTRL eller shift -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-05 09:50

og forresten - der skal lige fjernes et flueben i "grupper beslægtede knapper osv)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-05 17:47

Hmmm!
Ingen af jeres forslag virker.... MIE's åbne vindue afløses af "det nye", når ny side åbnes. Altså kan man ikke have flere åbne MIE vinduer (ej heller i process linjen, når aktive højreklikkes... der er kun et aktivt MIE vindue)... øv har ikke lige tid til selv at "fumle" med det, og havde håbet en på Kandu havde løsningen åbentbart ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-05 17:50

går da fint her

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-05 18:14

miritdk... hvad / hvor "og forresten - der skal lige fjernes et flueben i "grupper beslægtede knapper osv" og hvad mener du med osv.?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-05 18:37

clan - højreklik og se under egenskaber på proceslinien - fjern flueben i grupper beslægtede knapper på proceslinien -

hvis det ikke virker så ved jeg ikke hvad der skal til - jeg havde også set mig gal på netop det problem og fandt da løsningen sådan som beskrevet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-05 20:09

miritdk... dutter ikke på min PC
Jeg er i gang via Spywarefri's forum, og vender tilbage når jeg har nyt. Håber de kan løse problemet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-05 20:37

hmmm - jeg er da ikke den eneste i min omgangskreds der har fået det til at virke sådan - men håber så du får det til at virke

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 16-11-05 20:39

CLAN...

Prøv at gå i Funktioner - Internetindstillinger - Fanen Avanceret og kig under "Gennemsyn" og fjern flueben i boksen ved "Genbrug vinduer til start af genveje"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-05 20:40

Prøvede ellers, med det resultat, at jeg slet ikke ku' åbne MSIE

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 16-11-05 20:45

Hmmmm, har du prøvet at afinstallere explorer og geninstallere det igen ?

Det kan du gøre i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer - tilføj/fjern windowskomponenter - gå ned af listen og fjern fluebenet ved Internet explorer - følg guiden osv bagefter

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-05 20:50

Klojs... tjah det bliver nok løsningen, men jeg vil lige afvente og se hvad Spywarefri kommer med inden da

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 09:35

Klojs -> Jeg gjorde som du sagde kl. 20:39 og NU virker det her hos mig. SKIDEGODT. Tak for det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-05 09:53

arne.jakobsen -> Dét var også sket, hvis du havde valgt [Gendan standarder] ..samme steds som jeg skrev : Dato : 15-11-05 22:10

Jeg troede du lavede 'gas' da du skrev du ikke havde menuen Avanceret, da jeg godt nok havde glemt at skrive det var i Internetindstillinger..., men det troede jeg da du havde kunne regne ud?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-11-05 09:58

Hehe aj...godt gået....velbekomme.

Du burde jo oprette et nyt spørgsmål, henvise til dette og give mig point for det

Just kiddin´

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 10:00

Molo -> Når jeg arbejder udfra ordrer gør jeg det jeg får besked på. KUN det og INTET andet. Næste gang du giver vejledninger(ordrer) så gør det ordentligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-11-05 14:25

Klojs -> OK så ligger der et spørgsmål med point til dig. Det manglede squ da bare.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-05 21:10

Tjahhh! Den der Funktioner - Internetindstillinger - Fanen Avanceret og kig under "Gennemsyn" og fjern flueben i boksen ved "Genbrug vinduer til start af genveje, fungere altså ikke i mit tilfælde... altså sidder jeg stadig med samme problem, som da vi startede
Spywarefri har ikke fundet noget "snavs", og klør sig stadig i hovedet over hvad der er galt, men vi får se om der kommer en løsning
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-05 21:14

clan - jeg tror slet ikke du har noget pc - du vil bare i snak med os

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-05 21:18

miritdk... jeg har faktisk så mange af dem stående, som skal "kigges på", så jeg ligefrem ku' bruge lidt hjælp b.l.a. står jeg lige nu og mangler en ny strømforsyning (300W)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-05 21:25

- det er snart jul - så alle dem du har stående ville falde godt på mindrebemidledes ønskeseddel - giv dem væk så er du fri for dem

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-11-05 00:33

Nååååh! Lidt falit?
Det tog lidt tid, men problemet er nu løst. Hvad der ændrede indstillingen på min computer, skal jeg ikke ku' sige, men følgende løste problemet.
Åben MSIE
Vælg menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger"
Vælg fanen "Programmer", under denne menu vælges knappen "Administrer" (Aktiver eller deaktiver installerede browser-tilføjelsesprogrammer). Her skal man deaktivere "Opslag" fra listen der fremkommer.
Det hjalp i hvert tilfælde på min computer... nu fungere alt "som i gamle dage" = man kan ha' flere menuer/sider åben i sin browser.

Siden ingen af jer ku' "greje" den... ej heller Spywarefri, ja så må princippet "Først til mølle" gælde... altså tilfalder mine points go'e gamle Molo

Hygge... og fortsat god weekend til jer alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 20-11-05 00:33

Tak for svaret molokyle... din røver

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-05 07:47

Selvtak CLAN

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 08:09

godt det blev opklaret så da - holder mig stadig til min forklaring da den dur for de fleste (der måske ikke roder så meget )