/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fonts
Fra : TheOsirisDK
Vist : 315 gange
15 point
Dato : 15-11-05 18:51

Har lige fået ny computer.
Undre mig dog lidt over at jeg ikke har nogen fonter på.
Jeg har installeret Windows, Adobe Acrobat og Microsoft Words, som jeg går ud fra kan have noget med fonts at gøre, men det er også det.
På min gamle kan jeg huske jeg havde en masse (ikke downloaded) bla "Papyrus", "Felix" osv
- hvor kan jeg have fået dem fra?

Jeg har en office pakke liggende, med Microsoft Works, kan det være detfra?

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 25 point
Dato : 15-11-05 19:37
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-11-05 19:39
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-11-05 19:55

Selvfølgelig skal først og fremmest Windowsinstallationen give dig adgang til fonte, idet der under windows bliver oprettet en mappe som hedder FONT's. har du ikke denne mappe, kan du heller ikke installere fonte fra andre programmer, - de skal ind over denne mappe.
Hvilken windows version har du installeret, og fre hvilket medie? - der må være sket en fejl under installation af windows, - kan du i det hele taget se nogen tekster på din PC, - for selv de fonte din skærm bruger, skal jo komme et sted fra.

Ammitz

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 15-11-05 20:22

Gee... Okey, almindelige fonter som "new times roman" er installeret. og mappen fonter virker fint. og jeg har også dowbloaded andre fonter da jeg bruger PhotoShop meget og har derfro stærkt brug for nye hele tiden.

Men før nævnte som Felix havde jeg på min gamle comp, og det er nogen som koster penge at købe seperat.

jeg ville bare hører om der var andre office programmer som tilføjede disse?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-11-05 21:41

Felix (og mange andre) kan downloades hér gratis: http://www.webpagepublicity.com/free-fonts-f.html#FreeFonts

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 22:14

http://www.fonts.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-11-05 10:31

Du ved jo sikkert hvilke programmer du havde på din gamle PC.
Hvis du tager originaldisketterne/CD'erne til disse programmer, - kan du enten installere alle disse programmer igen, - eller på medierne dertil finde mapperne med fonte, og så trække alle disse over i fontmappen i windows.
Ellers må du ud på nettet for at finde de skriftsnit du har allermest brug for, - og langt hen ad vejen kan du som de øvrige fortæller dig, finde dem gratis.
Ammitz

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 16-11-05 11:00

Hvis du har den gamle pc endnu, kan du uden problemer importere fontene derfra.

Forbind maskinerne, del fontmappen på den gamle computer, brug "install new font"-funktionen i fontmappen, vælg fontmappen på den gamle computer og tilføj alle........

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 16-11-05 13:09

Hmm, det blev også også løsnignen. Jeg tog fonterne imorges fra min skoles computere...

Jeg er ret sikker på de var på en af mine office cd'er, men jeg er for doven til at checke (hench denne thread)
anyway, de links med fonter viste siog at være ret gode, så pointe går dertil.
Anyway tak alle.