/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
GARANTIFORLÆNGELSE HP NOTEBOOK
Fra : dhmoelsted
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 15-11-05 16:58

Min kone har en bærbar hp pavillion zv 5416ea købt i jan 2005...hp giver i års fri afhentning og lev ved rep, hvor det sidste år så forsvinder hen står i det uvisse, denne pc er forsynet med en hitachi dk23fa-40hd... nogen siger dette er en dårlig hd jeg kunne ønske at vide om denne bærbare der bruges ca 10 timer i døgnet, ville være en fordel at betale 1699.00 alt incl for en 2 års forlængelse fra det første års udløb jan 2006 , jeg er oprigtig i tvivl man læser om mange rep på disse pc...
der er vel ikke så mange "timer " i den som en stationær eller ?
mvh
hans

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-05 17:04

Hvis man føler sig mere tryg, skal man købe den, jeg synes i henhold til prisen, at det er pengene ud af vinduet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 17:05

Det lyder som om din kone er meget afhængig af den bærbare, og nej en bærbar er ikke helt så god som en stationær,

så jeg ville forlænge garantiperioden med de to år

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-11-05 17:15

ikke speciel afhængi men det er jo ligesom det med livrem og seler går l... istykker kan det jo snart koste de penge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 17:17

Ja, jeg kan da godt se, at nu fik du to forskellige svar, men når den bærbare trods alt bliver brugt i ti timer om dagen,

så er der jo en slags behov, og når du så kan få garantien forlænget for ca. 1700 kr. ville jeg gøre det, men det er så

igen min mening.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-05 17:18

Er man rigtig uheldig, kan det blive rigtig dyrt, men på den anden side set, sker der intet, vil man nok mene pengene kunne være brugt andetsteds. Hvem kaskoforsikrer en gammel bil til 15k?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 17:21

Jeg har da også mit hus brandforsikret, men ønsker da at pengene er smidt ud af vinduet (ved loven også siger jeg skal have det forsikret)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-05 17:29

En bil skal også ansvarsforsikres, men det koster kun en lille del af en kaskoforsikring. Hvis man føler sig mere tryg, skal man gøre det. Man kan forsikre sig fattig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 17:34

Bærbare er in lige nu! De blir billigere og billigere! Lad den køre så længe den kan! Tror ikke det er det værd for lidt extra garanti!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-11-05 17:43

en lille indrømmelse har haft et dæksel af bagpå for at støvrense cpu blæseren skruerne var blå kikkede ved samme lejl. lige på hd... kan man hænge sig i det fra hp side tror i eller ligge kortene på bordet hvis vi vælger denne fors..kan de se at de har været afmont..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 17:47

Hvis man ikke kan se på skruerne at du været der, ville jeg ikke sige noget, du har jo kun vedligeholdt den, ikke pillet
rodet osv. For mig er 1700 kr. også mange penge, men jeg kan trods alt ikke få en ny bærbar for de penge

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 17:48

Jo så røg den garanti jo så hvorfor betale mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 17:51

Hvis den først har været skilt ad (dækslet) og det kan ses (skruerne var blå) så kan du ikke få forsikringen forlænget.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-11-05 17:52

Hvis alle havde samme mening om forsikringer, var forsikringsselskaberne enten benkerot, eller meget rige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 17:54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 17:57

De der blå skruer er der af en årsag! Det betyder don't screw! Altså er garantien røget!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 17:59

Skal den forsikring ikke tegnes i forbindelse med købet?

Man kan da ikke 10 mdr. efter købet tegne en ekstra forsikring.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 18:00

Skal = skulle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 19:03

Citat
ville være en fordel at betale 1699.00 alt incl for en 2 års forlængelse fra det første års udløb jan 2006

Er du nu sikker på, at en sådan forlængelse kan tegnes på nuværense tidspunkt, det er jeg ikke.

Forlængelse af forsikringen skal tegnes/betales i forbindelse med købet.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-11-05 19:30

Ang det blå gevind der var på skruerne da de blev afmonteret, gevindet var da osse blå da de blev skruet i igen ,hvorledes kan de så se jeg har haft dækslet af?

ang garanti indsætter jeg lige dette fra hp:
Hej Hans,
En forlängelse af garantien - der gälder de samme betingelser som indenfor garanti (altså det förste år). Det du köber er altså en ganske almindelig forlängelse af det förste år.

Du kontakter vores salesafdeling på telefon 70276643 og har du någet du undre over vil de med gläde kunne svare.

Med venlig hilsen

Svend-Aage Friis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 19:36

Det lyder da ikke engang til, at de vil se den bærbare, før de forlænger garantien???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 19:42

dhmoelsted

Så kontakt da

Citat
Du kontakter vores salesafdeling på telefon 70276643 og har du någet du undre over vil de med gläde kunne svare.

der vil du så kunne få svaret, men jeg tvivlerpå at du på nuværende tidspunkt kan tegne/få en forlængelse af "forsikringen".

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-11-05 19:52

Hej ans du tvivler på en forlængelse er det på grund af skruerne, du mener dette ...for gar er ok hvis jeg bare bestiller inden udløb af år 1 og det er med gar, men jeg er jo bare i tvivl om det er pengene værd derfor mit indlæg
hej fra
hans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 20:06

Hvor har du købt den "bærbare"?

Hvis du vil sende den til rep. vil værkstedet kunne se at den har været åbnet, så dækker garantien ikke.

Men hvor har du købt den?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-11-05 20:20

til ans
den er købt i netto hvor den blev solgt med 1 års gratia afh. og lev service på bopælen, det er så den service jeg kan forlænge via nettet på hp hj. side så jeg skal bare ringe til det medleverede nr. så bliver den afh.
mvh
hans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 20:36

Prøv at læse på denne side

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/garanti/?p=2

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

Den ekstra forsikring, som du kan tegne, hvor meget dækker den.

Kan du ikke henvise til hjemmesiden om den forsikring, som du omtaler.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 15-11-05 20:45

Har man da ikke lov til at puste støv ud af sin pc, det var jo ikke ved de "vitale" dele, uden at forsikringen kan nægte

at dække, hvis der opstår noget alvorligt?? Men bortset fra det, var det jo slet ikke det dit spørgsmål gik på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-05 21:12

Nej, det var ikke det spørgsmålet gik på.

Hvis den bærbare bliver sendt til rep. og værkstedet kan se, at den har været åbnet, så er der ikke nogen dækning.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-11-05 17:19

http://h40039.www4.hp.com/wtyext/wtyinfo_table_dk.jsp
dette skulle gerne være et link til hp care pack også kaldet gar. forlængelse

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-11-05 17:36

Standardservice

Reparation inden for 7 arbejdsdage af HP Pavilion Desktop og HP Pavilion Notebook: Indlevering til HP's reparationscenter, afhentning på installationsstedet og levering.
Ombytning inden for 7 arbejdsdage af HP's printere, scannere, all-in-one-enheder, digitalkameraer og håndholdte pc'er.
Levering af et funktionalitetsmæssigt tilsvarende eller bedre produkt i forbindelse med et erstatningsprodukt.
Danmark-Dansk

» Kontakt HP
Søg:

GarantiforlængelserAll of HP Danmark

Dækning og priser
» Garantiforlængelser

» Oplysninger om HP's garantiforlængelser
» Dækning og priser
» Her kan du købe
» Registrering af garantiforlængelse
» Kontraktregistrering

garantiforlængelser

reference* produkter reparationstid i arbejdsdage afhentning og aflevering i forretning afhentning og aflevering hjemme repair exchange** anbefalet udsalgspris inkl. moms
H7578E option ABU HP Pavilion or presario PC 7 days possible yes x 1199 dkk
H7579E option ABU 1 HP Deskjet or 1 HP Scanjet 7 days yes no x 369 dkk
H7581E option ABU HP Pavilion or presario Notebook 7 days possible yes x 1699 dkk
H7580E option ABU HP All-in-one or HP Photosmart printer 7 days yes no x 669 dkk
H5643E option ABU HP Photosmart digital camera 7 days possible yes x 739 dkk
H7582E option ABU 1 HP Deskjet or 1 HP Scanjet next day no yes x 669 dkk
H7583E option ABU HP All-in-one or HP Photosmart printer next day no yes x 959 dkk

* A : hardcopy (pack) - E : contract.
** by an identical product or one higher specification - at HP's discretion.

Printversion

Fortrolighedserklæring
Når du bruger HP's web gælder disse betingelser

© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-11-05 17:37

Dedikeret telefonnummer til kunder, der har købt en HP-garantiforlængelse.
Du skal købe din HP garantiforlængelsen inden for 12 måneder efter produktets købsdato (gyldighedsperiode: 3 år fra den dato, du købte det nye produkt, ikke 3 år fra den dato, hvor du købte garantiforlængelsen).
HP kan bede om at få forevist fakturaen for det HP produkt, der er dækket af HP garantiforlængelsen.
Softwaresupport indgår ikke i HP's garantiforlængelse.
De serienumre, der er dækket af HP's garantiforlængelsen, SKAL angives :

Af kunden, hvis det drejer sig om et fysisk produkt (registreringsformular eller på internettet).
Af forhandleren, hvis det drejer sig om en kontrakt.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-05 17:46

dhmoelsted.... det ser da rigtigt fornuftigt ud , men nu er der jo hele to spørgsmål at tage stilling til:

1. Om du syntes pengene er givet godt ud - og som jo var dit spørgsmål.

2. Om garantien holder, når du har fjernet støv, det er jo muligt at de vil nægte dig garantiens dækning, når du har
været "ombord" i den, godt nok er det ikke i de "vitale" dele, og jeg ville da selv syntes det var ok, at fjerne støv,
men det er jo ikke sikkert de tror det er det eneste du har gjort, hvis den først skal indleveres.

Jeg er spændt på at hører, hvad du vælger

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-05 18:08

Du må undersøge om forsikringen dækker mere end købeloven

Citat
Reklamationsret
I følge den nye købelov, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså reklamere over dit produkt, hvis du indtil 24 måneder efter købet finder fejl og mangler, som ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder, at hvis din vare går i stykker, så kan du gå til sælger i to år og bede om at få skaden udbedret.

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

Hvis den ikke dækker mere end det købeloven "siger", så kommer du til at betale
kr. 1.699,- i forsikring for 1 år.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-11-05 19:14

jeg er nok lidt naiv.. men i morgen tager jeg tlf. kontakt med hende der står for disse forlængelser , så siger jeg at jeg har støvrenset den via fjernelse af dæksel, så vil jeg se hvad hun siger til det og det, vis så måske gøre beslutningen lettere GG
er det så ok jeg har foretaget dette ,så må den sidste md gar. af det første år blive en tænke md....om de 1699.00 skal springe på det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-05 19:19

Få også at vide, hvad der bliver dækket, som ikke står i købeloven.
Det er jo kun 1 år, som du skal betale ekstra for.

Spørg først om der bliver dækket mere end der står i købeloven.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-05 19:33

Jeg ville nu nok skrive til dem, i tilfælde af, at de accepterer at du har støvrenset, er det bedst at have det skriftligt,
hvis du nu forlænger garantien og får brug for den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-05 20:30

dhmoelsted

Du skal gøre op med dig selv, om du mener, det kan betale sig at betale
1.699 kr for en forsikring, der kommer til at dække 1 år mere end det købeloven siger.

Men spørg først HP, hvad det er forsikringen dækker, som købeloven ikke dækker.

Jeg ville være betænkelig ved at betale 1.699 for et års ekstra forsikring.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 18-11-05 15:45

jeg har dd. været i kontakt med netto ( dansk supermarked ) og direkte forespurgt dem hvorledes man vil forholde sig ved et evt haveri i det andet år købeloven foreskriver man har, her ville de hvis produktet ellers ikke bar præg af at være stødt mishandlet, eller på anden måde lidt overlast, rep det ved indlv. i den butik hvor den er købt. og med hensyn til rens af pc ville man ikke tage hensyn hertil, hvis rengøringen ikke har betydet en evt skade, summa sumarum, ingen forlængelse til kr 1699.00
mvh
hans

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 18-11-05 15:48

Tak for svaret Nordsted1.
mvh
hans

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-11-05 15:51

Som var svaret på hvad?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-05 16:07

dhmoelsted så sparede du de 1.699,- kr. , men det var jo ikke lige det Nordsted1 anbefalede

Citat
Nordsted1 Dato : 15-11-05 17:17

Ja, jeg kan da godt se, at nu fik du to forskellige svar, men når den bærbare trods alt bliver brugt i ti timer om dagen,

så er der jo en slags behov, og når du så kan få garantien forlænget for ca. 1700 kr. ville jeg gøre det, men det er så

igen min mening.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-05 16:10

peet49

Det var ikke et svar på spørgsmålet, der blev accepteret, men sådan noget sker jo ofte på kandu.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-05 16:16

Piv hvor jeg bare føler mig dumt tilpas

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 18-11-05 16:24

pu ha har jeg nu gjort nogen sure ....undskyld af og til får jeg på puklen for ikke at lukke et spørgsmål.... så det skulle måske havde lydt tak for rådet alle

god weekend til alle
hans