/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til dm50!
Fra : Aprilla_Crew
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 15-11-05 15:45

Hej kandu brugere

Jeg har købt en suzuki dm50 af min farbror for en slik da den ikke kunne køre.
Jeg vil meget gerne have den til at køre, så derfor sprøger jeg jer om hjælp.
Jeg har checket cyllen på den og der er en ret god kompration og udstødningen er der også hul igennem. (alså ikke i selve udst. mener at den virker)
Kabu´en fejler heller ikke noget. Men mit problem er ledningsnettet, da min farbror havde smidt nøglen væk (meget glemtsom).
Så vil gerne have hjælp til at kortslutte den. DEN ER IKKE VARM, hvis i tror det.

Hvad gør man ved sådan en knallert, hvis man skal hvad den til at køre?

Hilsen Toke

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 16:37

Du tager ledningerne fra tændingslåsen, affmoterer denne ,og køber en ny som du monterer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-05 16:45

Den strøm der løber fra tændingsstrømspolen og til tændspolen er tit en sort ledning.
Undervejs har den en afgrening der løber til tændingslåsen, hvor den kortsluttes til stel hvis nøglen er drejet til off.
Stel har tændingslåsen gennem dens bespænding.
Så enten tager du den ledning af ved tændingslåsen, eller fjerner tændingslåsen fra stel.
Eller køber en ny tændingslås: http://www.thansen.dk/product.asp?c=623663465&n=282523394&pn=282523465
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sebbe131

Dato : 15-11-05 17:06

Du kunne os som det første skifte benzin på den, da det godt kan blive for gamelt, og derefter se om der er tænning på den, det gør du ved og ta tændrøret ud og sætte det på tændhætten, og lægge tændrøret på cyllen!, :)

Kommentar
Fra : gandhi2

Dato : 16-11-05 10:29

du køber en ny tændingslås og piller den anden ud eller du spørger din farbror om du må lede efter nøglen i hans hus....

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-11-05 10:35

Køb dig en ny tændingslås for 150kr. Du bliver glad for det, når du har taget dig sammen til at skifte den.