/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Klasseværelser og regler ?
Fra : Trine08
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 15-11-05 15:30

Hej alle
Har vi i DK regler om hvor mange elever der må opholde sig i et klasseværelse ? Måske en kvadrad meters regel ?
Er der regler på højden i rummet ?

Er der regler for hvor længe en undervisningstime må vare, inden fritkvarter ?

Gerne et link der bekræfter dette

Og til slut, er dette EU regler, eller er det kun gældende for DK ?

(måske flere point i vente)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 15:40

Vi har talt med embedslægen om lige præcis det samme, han sagde at der ingen regler var for klasseværelser, heller ikke

en regel om hvor koldt der må være, han ville dog anbefale min. 20-22 grader, men henviste os til kommunen. Når vi

prøvede at nærlæse reglerne ser det ud som om at det var acceptabelt at der kun var 17-18 grader, men det gælder

ikke for stillesiddende elever sagde han

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 15-11-05 15:42

Okay, tak for svaret.
Ved du om reglerne er de samme hvis man er på et betalt kursus ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-05 15:47

Jeg kan ikke se forskellen Det var forresten arbejdstilsynet der henviste mig til embedslægen.

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 15-11-05 15:48

Tak for svaret Nordsted1.
Utroligt man

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-05 16:14

og vi der gik i skole engang med 30 - 32 elever tog ikke skade

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 15-11-05 16:45

Nej, men jeg har lige opholdt mig en måned i et alm størrelse klasse lokale, blot med 50 - 60 personer i.
Bordet der sad fast på stolen, var kun en smule støre end et A4 papir, da det regnede ind, var fugtigheden meget stor. ovenikøbet kunne ingen tilsydenladende finde ud af at indstalere air konditions anlæget, så detsvære måtte vi også sidde i en konstant storm af kulde. 1 skole time, varede somregel 1 time og 15 min, så havde vi en pause på 10 min. Sådan var dagen fra 9 til 13 og igen fra 15 til 19

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 16:53

Ja og så klager man over, at eleverne ikke er opmærksomme i timerne