/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
bacon omkring laks?
Fra : nicka
Vist : 1722 gange
100 point
Dato : 15-11-05 14:45

Skal lave noget spinatpasta med gorgonzolasovs + stegte laksestykker. Har noget bacon og tænkte på om det mon ville passe at svøbe rundt om laksestykkerne inden de bliver stegt? Eller er det bare at ødelægge både laks og bacon?

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-11-05 14:56

Det er selvfølgelig smag og behag, men baconen er jo meget dominerende i smagen og vil helt overdøve laksen. Jeg ville stege laksesteakene med salt og peber...ikke andet. Du kan evt. hakke frisk dild hen over laksen.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-11-05 14:57

Du kan evt. stege baconen og ligge den over pastaen.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 15:32

Drop det bacon helt og aldeles-Duer ikke til den ret.
Gem du hellere dit bacon til en æggekage en af dagene.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-11-05 15:37

Helt enig med txn - det ville være synd at blande bacon og laks og ja - for begge dele

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-11-05 16:25

Rul en tynd skive lækker røget skinke omkring laksen.
Italiensk parma eller spansk Serrano er gode dertil.
Smager pragtfuldt.
frieda

Accepteret svar
Fra : vivi1959

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-05 16:33

Hej nicka.
Da jeg tilfældigvis havde både laks og bacon i køleskabet, har jeg nu lavet en gang tidlig aftensmad og jeg synes, at det smager aldeles fremragende med bacon rundt om laksesteaks'ene. det røgede fra baconen klæder laksen. Jeg lavede så hollandaisesauce og aspargeskartofler til. SMOVS Jeg kan kun sige god appetit.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 17:44

Tjah er uenig! Bacon er en smagsforstærker og passer umiddelbart til langt mere end man tror. Osse til fisk!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 18:48

Bacon er absolut, helt og aldeles fantastisk til laks; stegt på pande eller i ovn, som bardering. Især; hvis laksen er 'mager' og ikke har megen fedt under skindet. Bacon'en forhindrer da udtøring og tilføjer laksen en klædelig røget smag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-11-05 18:58

Hmm....så må man vel hellere bide i det su....nårrrh nej - prøve det engang, selvom jeg synes at det umiddelbart lyder underligt.

Men selvfølgelig skal det da prøves

Dorthe

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-11-05 19:00

Ja man kan spise meget forskelligt. Det er jo et spøgsmål om hvad man kan lide.
Jeg har eksempelvis hørt om en knægt der kunne lide chokolademad med ketchup.
Der springer jeg godtnok over. Men smag og behag!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-11-05 21:28

BVADR til ketchup og chokolade - og jeg kender en familie der bruger marmelade som smør - altså de smører marmelade under ALT pålæg

Her hos os bruger vi aldrig noget som helst under pålæg - og slet ikke marmelade og dét har jeg altså ikke engang lyst til at prøve!

Godkendelse af svar
Fra : nicka

Dato : 16-11-05 08:18

Tak for svaret vivi, du får fire stjerner fordi du endda gik ud og prøvekørte menuen selfølgelig osse tak til jer andre for kommentarer.

Jeg valgte at lade to stk. laks være uden bacon, og to blev rullet godt ind, og JEPS det smagte super - jeg syntes endda at baconlaksen var mere saftig. Så tvivlere prøv bare.

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 16-11-05 17:14

Hej nicka. Tak for roserne. Ja, jeg var heldig lige at have tingene ved hånden. Det kan jo faktisk kaldes for en lakse-tournedos. Rart at I også kunne lide det.
Mvh Vivi