/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Codec Hjælp..
Fra : BentSimonsen
Vist : 432 gange
200 point
Dato : 15-11-05 14:44

Hey, tror jeg har et problem med nogle af mine codecs...

Hvis jeg åbner en mp3, kan jeg høre den i et stykke tid.. Men så kommer WMP med at den har fundet en fejl og afsluttes...
Har prøvet mange forskellige players.. Men der sker det samme hver gang..
Har prøvet.
BSplayer, DivX player, Quicktime, WMP, Winamp og Realplayer..
Nogle der kan hjælpe..?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 15-11-05 14:57

Synes ikke det umiddelbart lyder som et codec problem, da du har haft adskillige programmer nede med hver deres egne codecs....

måske det er dit lydkort der skal have opdateret driverne??

Nu er det vel ikke det samme nummer du har prøvet at afspille i de forskellige programmer?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-11-05 15:20

BentSimonsen.... det skulle vel ikke være musik du har købt på nettet??, andre har haft lignende problemer med købe-

musik, men når alle melodierne har været afspillet et lille stykke tid, er koderne på numrene blevet brudt, og var klar

til brænding

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-05 15:28
Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 15-11-05 16:02

fluffyclaus. Har lige opdateret mine Lydkortsdriver, men det hjalp ikke..
lol. Nej det er alle mine mp3'er.. Også dem der har virket for et stykke tid siden..

Nordsted1. Nej ikk noget jeg har købt på nettet..

Molokyle. Havde tænkt på at downloade nogle nye codecs, for at se om det løste problemet..
Er der nogle du kan anbefale...?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-11-05 16:12
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 17:10

Hmm? Prøv at gå ind i WMP under Funktioner > Indstillinger > Filtyper og fjern flueben i mp3 filer?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 15-11-05 17:37

Jeg bruger selv DivX 3.11 alpha, men du ka' jo prøve andre herfra : http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewsdownload&sid=54

Vær opmærksom på at der går rygter om 'Adware' i f.eks. DivX 5.* bundles

...jeg har dog ikke prøvet/testet, da DivX 3.* er rigeligt til mit behov

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 15-11-05 23:50

sofus.dk. Vidste altså ikke hvadfor nogle codecs, jeg skulle downloade..

tedd. Virkede ikke..

Molokyle. Men det ser ud som om det hjalp med at, installere "divX 3.11 Alpha"

Tak molokyle. Og alle jer andre, der har haft tid til at. Til at hjælpe mig..

Godkendelse af svar
Fra : BentSimonsen

Dato : 16-11-05 10:53

Jep, det var vidst lige det der virkede..! Har ikk haft problemer siden..