/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Madass
Fra : spooff
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 15-11-05 13:32

Har købt en Madass. Den ryster når man kører op til 50, og stopper så med at ryste når farten er over de 50? Nogle der har en ide om hvad det kan være? Det er en 45 og hlt lovlig.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-05 13:43

Det kan være så meget, et skævt dæk eller fælg, at kæde/tandhjul er slidt, eller at hjulet måske ikke sidder helt lige, for nu at nævne noget.

Ryster den også ved lavere hastigheder hvis du f.eks. tager gassen af/kobler ud og lader den løbe "frit", altså uden den decideret trækker for at komme op i fart, eller hvis du lader den rulle i tomgang ned ad en bakke ?

Hvis den gør det, kunne det tyde på en skævhed i hjulene/dækkene, men hvis det kun er når den trækker, kunne det tyde på problemer med kæde/tandhjul o.l.

mvh dova

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-11-05 13:58

Har ikke prøvet at lade den løbe i tomgang, men tror du kan have ret i at det noget med tandhjulet foran måske? Føles som om hele motpren er ved at ryste fra hinanden. Kører helt fint over 50!

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-11-05 13:58

Har ikke prøvet at lade den løbe i tomgang, men tror du kan have ret i at det noget med tandhjulet foran måske? Føles som om hele motorren er ved at ryste fra hinanden. Kører helt fint over 50!

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 15-08-06 07:22

Tak for svaret dova.