/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
at sende vedh. fil i OE
Fra : maxhankat
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 14-11-05 23:01

I "gamle dage" da jeg kørte WinME kunne jeg højreklikke på en fil og vælge "Send til" og derpå vælge "Postmodtager". Så var filen vedhæftet en meddelelse i
Outlook Espress.
Nu kører jeg med WinXP/Sp2 og når vil udføre den samme proces i dette styreprogram, vises en meddelelse der hedder:"Der er ikke oprettet profiler. Vælg ikonet Post i kontrolpanelet for at oprette en ny profil".
Men det gælder jo for Microsoft Office Outlook og ikke for Outlook Express, som er mit mail-program.
Ved nogen her, om det kan ændres, ville jeg være taknemlig for et svar.

Mvh
max h

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-11-05 23:13

Så skal du vælge, at bruge et, af programmerne til at sende udgående mail med
Opret en konto, i outlook expres, og brug dette som udgående mailprogram.
Du bliver spurgt på vejen, om du vil benytte dette program, til alle udgående mails OSV
pop3.mail.dk
smpt.mail.dk
Og du har en konto, i express

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-05 23:15

Outlook har det med at overtage! Prøv at åbne OE og gå ind under Funktioner > Indstillinger > Generelt og tryk på Benyt som standard!

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-05 23:18

du går i kontrolpanellet dobbeltklikker på tilføjfjern programmer i dette vindue til venstre finder du
"angiv program-adgang og -standarder" klik på brugerdefineret find vælg standard-email-program
vælg outlook express hvis det er det du vil bruge klik ok så skulle det være på plads hvis ikke prøv at genstart maskinen
men det regner jeg ikke med at du skal

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-11-05 23:28

Tror ikke outlook kan fjernes fra: fjern programmer,
Så skal du sætte din XP cd i og under tilføj+fjern----
og fjerne dit program, ellers går der for meget KUK i det

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 14-11-05 23:31

sofus.dk der ikke snak om at programmet skal fjernes men bare at angive det som standard det kan du også læse af den tekst jeg har skrevet

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 14-11-05 23:46

Tak for svaret poul_from.

Det var nøjagtigt det, der skulle til, for det virkede straks.
Mange tak
Mvh
max h

Og tak til alle der i øvrigt svarede

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-11-05 23:54

Prøv at se hvad jeg skrev--------

Du bliver spurgt på vejen, om du vil benytte dette program, til alle udgående mails OSV

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 15-11-05 00:05

ja det var også det der var tanken med det manden ville bruge outlook express som sit standard mail program
manden havde jo en konto i outlook express hvorfor så oprette en ny, for senere at skulle slette den ene af kontoerne

det der er sket er at han har installeret officepakken sikkert 2003 udgaven og installationen siger at outlook skal være standard program til mail
det kan han jo ikke gøre for vel

men hovedsagen er han har fået det til at virke

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-05 00:13

sofus.dk
Tak for din kommentar!

Du skriver:
Opret en konto, i outlook expres, og brug dette som udgående mailprogram.
Du bliver spurgt på vejen, om du vil benytte dette program, til alle udgående mails OSV
pop3.mail.dk
s.dk

Alt dette har jeg gjort til punkt og prikke og havde således opettet en ganske normal mailadresse i OE som pop3.mail.dk (standard). Og som sådan fungerer mit OE mailprogram da også optimalt.
Kun kunne jeg ikke, som jeg nævner i mit spørgsmål, højreklikke på en fil og sende den til postmodtager, som jeg ellers altid kunnet i WinME.
Men nu, efter jeg fulgte poul_froms sti, virker det perfekt, og det var ganske ukompliceret at gennemføre - uden genstart!
Men tak i alle tilfælde!Mvh
max h

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 00:59

Ja der er flere måder at gøre det på!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-05 08:57

poul_from

Du skriver i en kommentar blandt andet

Citat: "tanken med det manden ville bruge outlook express som sit standard mail program manden havde jo en konto i outlook express hvorfor så oprette en ny, for senere at skulle slette den ene af kontoerne . . . ." o. s. v. Citat slut.
-----------------------------------------------------------------
Det er så skægt, at du/man ud fra mit navn her i Kandu antager jeg er en mand - men et stykke hunkøn kan altså godt kalde sig "max hankat" - et kælenavn fra min barndom -ak ja.
(Der var engang en meget rig forretningskvinde i Danmark der kaldte sig Mads Roikjer) - uden anden sammenligning i øvrigt.
Undskyld mit smalltalk, men det var fristende lige at kommentere din kommentar, som ellers præcist udtrykte fakta.

Og tedd. Ja, der er flere måder at gøre tingene på, det er jo det, der ofte er så forvirrende, og derfor også er så svært at give points her i Kandu, for man modtager ofte flere brugbare svar.
Men det fra poul_from var det enkleste for mig

Hav en god dag!
max h

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-05 10:58

Man identificerer sig jo med nicks her på Kandu, så umiddelbart ville jeg osse tro du var en mand udfra dit navn!
I den her rubrik gør det jo næppe den store skade, det var nok værre hvis det var et spørgsmål under f.eks sexualitet eller Samliv eller hvad der nu er af lidt mere kønsspecifikke rubrikker på Kandu!

At det var pouls (Er det mon en kvinde?) svar du valgte er helt i orden. Det er op til dig! Ingen sure miner herfra

Bare husk at næste gang du åbner Outlook, vil den forsøge at overtage igen, men nu ved du jo hvordan du skal rette det!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-05 11:17

tedd

Oh nej, der lå skam, fra min side, heller ingen skjult hensigt i, at jeg kommenterede det skæge i, hvordan et nickname kan få deltagerne i Kandu (poul_from) til at bruge maskulinum i en kommentar.
Men som du siger, er det da fuldstændig ligegyldigt i dette forum.

At jeg kommenterede det, var kun ment som en smule tankespind. Spind er jo så moderne i disse tider

mvh
max h

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 15-11-05 20:26

maxhankat
jeg undskylder mange gange hvis jeg har taget fejl af kønnet men det var fifty fifty med valget af kønnet
denne gang var det så forkert

til tedd og andre der måtte vide det jeg poul_from er af hankøn

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-11-05 21:39

poul_from

Du har da slet ingen grund til at undskylde. Med det navn jeg bruger i Kandu, er jeg da selv i allerhøjeste grad skyld i, at "Kanduerne" her på tråden tager for givet, at det er en mand, der stiller spørgsmålet.
Man kan jo i øvrigt aldrig være helt sikker på hvilket køn, der gemmer sig bag et nickname i disse programmer, og det er jo, som allerede nævnt, også helt ligegyldigt.
Bare man kan få gode råd, det er da det vigtigste!

Dét råd du gav mig, var så enkelt og ligetil, og hvis jeg nu havde gidet læse min manual grundigt, så havde jeg ikke behøvet at ulejlige her i kandu. Men det er jo så hyggeligt at spørge og få svar og råd her på stedet og nemt!

Hvilket køn tror du egentlig, der gemmer sig bag: xou - molokyle - refi og dk.- osv.?
Det er jo egentlig lidt spændende med disse anonymiteter - ikke.
Og du kan stadig ikke være sikker på, hvad der gemmer sig bag maxhankat, som sender venlige hilsener