/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Sværddrage der har tabt faven!!
Fra : hagenpedersen
Vist : 1040 gange
38 point
Dato : 14-11-05 21:27

Hej!
Min ene sværddrage er lige gået bort, er der nogen som kan fortælle mig hvorfor? For et par dage siden opdagede jeg at den havde fået et hvidt mærke på den ene side (ca. 2*2 mm). Efter korttid var det hvide mærke efterfulgt af en hvid stribe langs kroppen. Er der nogle der ved hvad det er? Kan det være neonsyge eller falsk neonsyge? der er dog ikke noget at se på neonfiskene. Jeg kunne godt tænke mig en behandlingsform, da de andre fisk i akvariet har spist af den døde fisk, hvorfor jeg er bange for at de er blevet smittet.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 14-11-05 21:33

Mon ikke den bare er blevet gammel.Sværddragere bliver ca. 3 år.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-11-05 21:36

Hagenpedersen

Prøv lige at se denne site, og se om der er ikke er noget du kan bruge.

http://www.greiersen.dk/koi-fiskesygdomme.html

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : hagenpedersen

Dato : 14-11-05 21:38

Hej!

Jeg håber ikke det er alderdom, da jeg købte fisken for en måned siden.
Tak for hjemmesiden, jeg tjekker den lige

Kommentar
Fra : hagenpedersen

Dato : 14-11-05 21:44

Jeg har set på hjemmesiden. Jeg er lige blevet færdig med at behandle fiskene for svamp, det var anden gang i træk, med en uges mellemrum. Kan det være skæl tab efter en sådan omgang?? Men er det noget fiskene kan dø af?

Er det muligt at farve tabbet er forudsaget af stress?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 14-11-05 22:12

Jeg har engang købt 10 glødelystetra. To af dem døde inden for 14 dage, den sidste blev under et år. Man ved ikke hvor gamle fiskene er når man køber dem.
Nogle gange er det fisk som forretningen har fået fra en anden akvarist, og ikke fra en opdrætter. I sådanne tilfælde kan man risikere at fiskene ikke holder længe.

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 48 point
Dato : 14-11-05 22:17

hagenPedersen

se Her:

http://www.larz.esenet.dk/akvarie/sygdom.htm

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/hvidepletter.htm

Læst nu disse links, og du får dit problem løst.

Med venlig hilsen, og godnat

Franksp

Godkendelse af svar
Fra : hagenpedersen

Dato : 15-11-05 14:33

Tak for svaret Franksp. Jeg har kigget på hjemmesiderne og besluttede at det måtte være skællene som var faldet af, da farve tabet ikke var forudsaget af noget uden på fisken. Så hjemmesiderne hjalp. Tusind tak!!