/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excell formel tak km/t
Fra : philipolsen
Vist : 1115 gange
20 point
Dato : 04-11-02 13:50

Jeg er kommisær på cykelbanen og skulle meget gerne bruge en formel der kan regne km/t f.eks 15 km kørt på 19,04 min. o.s.v.........................jeg giver et stort knus for den rette formel mange tak for alle de gode svar der er og vil komme.......................meget interessant og lærerigt

Philip

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 30 point
Dato : 04-11-02 14:36

Hej philipolsen !

Jeg antager at de 19,04min er 19 min og 4/100 sekunder.

Her er en formel.
B2 = tilbagelagt strækning i km
C2 = forbrugt tid i min

=B2*1000*3,6/((C2-HELTAL(C2))*60+HELTAL(C2)*60)

-----1------ -------2------------- --------3------

Lidt forklaring

1: km omregnes til meter og ganges med faktor 3.6 (m/s -> Km/t)
2: de hele minutter trækkes fra tiden og decimalsekunderne omregnes til sekunder
3: minutter omregnes til sekunder

Håber at det kan bruges !!

/meiland

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-11-02 14:39

Hej philipolsen !

Hvis der cykles i mere end en time må du omregne tiderne til minutter hvis du skal bruge formlen.

/meiland

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 04-11-02 14:39

A1 / B1 * 60 = km/t

15 / 19.04 * 60 = 46,39

Km i kolonne A og tid i kolonne B og og formlen i kolonne C, så kører det
Antallet af decimaler bestemmer du jo selv

Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : philipolsen

Dato : 04-11-02 14:56

Jeg afprøver lige begge to..........jeg er ingen ørn i dette excell så jeg vedlægger min min egen e-mail...................så må I gerne hjælpe mange tak jimmy@idraet.dk

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-11-02 15:20

Hej philipolsen

Jans formel er forkert. Han tager ikke højde for at sekunderne er i hundrede-dele.

/meiland

Kommentar
Fra : philipolsen

Dato : 04-11-02 15:55

meiland
jeg har afprøvet din............det virker SQU perfekt................du er jo et geni
Så her er det KNUS jeg lovede.
Det kan være jeg får brug for dig på et senere tidspunkt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 16:03

= Antal kilometer / (Antal minutter / 60 )

= 15 / ( 19,04 / 60)

= 47,27 km/t

mvh.,
Dan

"philipolsen" <philipolsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:CUtx9.951$oC3.136406@news010.worldonline.dk...
> Jeg er kommisær på cykelbanen og skulle meget gerne bruge en formel der
> kan regne km/t f.eks 15 km kørt på 19,04 min.
> o.s.v.........................jeg giver et stort knus for den rette
> formel mange tak for alle de gode svar der er og vil
> komme.......................meget interessant og lærerigt
>
> Philip
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>