/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Terror i Frankrig!
Fra : Dirty_joker
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 14-11-05 10:29

Mangler lidt hjælp..

Hvorfor sker alt det der i frankrig?
Har ikke været ved tv i et stykke tid så er der nogle der gider fotælle mig lidt om hvorfor det er der alt det med biler der bliver sat ild til og. lign.

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 60 point
Dato : 14-11-05 10:45

Det er indvandrerne i de fanske forstæder, som er blevet undertrykte i mange år, der nu gør oprør. Startskudet var en ung mand som døde under en anholdelse og indenrigsministeren (kan ikke huske hans navn) virker som benzin på bålet med sine hårdt om hårdt udtalelser.

Bourdeux en fransk sociolog skrev en bog om netop problemerne i forstæderne i frankrig allerede for 15 år siden. Det blev diskuteret meget af franske politikere, men det førte ikke til reformer, som kunne have forebygget de problem, som vi oplever nu.

Indenrigsministeren ville gerne være den næste præsident og bejlede derfor efter stemmer hos hos den brede middelklasse. Det gjore han ved at sige, at der skal styr på pøbel og den slags. Det er hvad middelklassen vil høre, men den ønsker ikke en politik, som giver optøjer, så indenrigsministeren kan vist godt glemme sine præsident drømme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-11-05 10:57

det har muligvis også noget at gøre med, at frankrig er en ret stor kolonimagt, og de har måske glemt at gøre noget for befolkningen i kolonierne. nu har de så fundet ud af, at folk har det bedre i frankrig, og så vil de også til frankrig. og når der er tilstrækkeligt mange mennesker samlet på et lille sted, og føden er knap, udløser det konflikter. det samme sker i dyrenes verden. men her må de svage bare fortrække og klare sig selv eller dø. det får man desværre ikke lov til i menneskenes verden, og derfor er vi alt for mange her på jorden og derfor har vi disse konflikter. og det bliver meget værre endnu. dette er bare en ganske spæd forsmag på, hvad der venter os.
jeg så en gang en indvandrer i sverige, der bar en t-shirt hvorpå der stod: år 2000 overtager vi sverige. mon det er sådan noget der er under opsejling

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-11-05 11:14

trimare, kan du virkelig stå inde for denne rendyrkede darwinisme eller gælder det kun for mennesker fra andre etniske kulturer. Hvis du virkelig mener, at det sundeste er, at den stærkeste overlever, så har vi jo ikke noget at bruge sundhedsvæsnet til.
Er du også modstander af velfærdsstaten, som Glistrup var og Anders Fogh var da han skrev bogen, Fra sodialstat til minimalstat?

Det er selvfølgelig meget provokerende, at en indvandrer går rundt med en t-shirt, hvor han vil overtage Sverige i år 2000, men hvad gør vesten selv, vi nøjes i med t-shirts, nej, vi bruger bomber...jeg tænker på Irak.

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 14-11-05 11:17

Tak for svaret viviborgen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-05 11:36

Hold da op....... LOOL Godt at I har magt som I har indsigt, men trøsten for jer er, at I er ikke alene.

Vivi... skal du beskrive et hændelsesforløb, så behøver du ikke nøjes med din egen opfattelse af det skete. Du ka bare se TV eller læse aviserne.

Jeg er osse vild med din indlevelsesevne.....

Citat
.....som kunne have forebygget de problem, som vi oplever nu.

jeg ville nu mene, at det fortrinsvis er franskmændene som oplever......

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-11-05 11:52

Jeg kunne selvfølgelig have lavet en diskusanalyse, men det står da også dig frit for....jeg oplever skam også optøjerne i Frankrig sammen med resten af den oplyste befolkning i verden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-05 11:59

Nahhh vivi, det der studentikose bavl som diskusionsanalyser og lign. kan du glemme, men din beskrivelse af årsagsforløbet som grundlag for de videre hændelser, er så farvet, mangelfuldt og ukorrekt, at det næsten gør ondt.

Hvis DU oplever optøjerne som resten af Frankrig, så har du dælme nok at se til

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-11-05 12:35

Klume kunne DU så ikke fortælle os hvad grunden til det er? Nu du kritiserer, må du jo forklare hvad du synes er forkert.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-11-05 12:35

Klumme kunne DU så ikke fortælle os hvad grunden til det er? Nu du kritiserer, må du jo forklare hvad du synes er forkert.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-05 12:42

Nejjjj Mango *SS* Man kan selv læse.......

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-11-05 12:43

Så hold dog din mund, dumme knægt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-11-05 12:45

Okay.....