/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ukendt programfil
Fra : pajesf
Vist : 608 gange
50 point
Dato : 04-11-02 13:37

Der er pludselig dukkket en fil op på skrivebordet med navnet 05252. Når jeg prøver at åbne, flytte eller slette den fryser windows og ctrl-alt-del giver svaret explorer svarer ikke.
HVordan kan jeg fjerne filen?

Accepteret svar
Fra : hotpop

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-02 13:44

styresystem?

hvis win9x -familien - så start i DOS og slet den derfra.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 14:20

Hej Pajesf,

jeg vil foreslå dig at downloade programmet "Process Explorer"... til den version af windows du har... -->
http://www.systernals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

forklaring følger, hvis jeg ellers for %&¤&#&¤&¤%&%&" gange 100 eder og forbandelser ku' få lov til at sende det jeg har skrevet...
det her 4 forsøg...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : pajesf

Dato : 04-11-02 14:20

Tak til hotpop.
Simpelt når man ved det.

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 04-11-02 14:24

pajesf> ja præcis :) - nu ved du det også ;)

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 04-11-02 14:24

pajesf> ja præcis :) - nu ved du det også ;)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 14:31

Hej Pajesf,

undskyld... blev bare lidt iritereret på kandu's system...

det her bliver en noget kort udgave af det jeg har skrevet tilligere, som er gået tabt, fordi systemet ikke vil sende det ordenligt, og jeg orker ikke den hel lange forklaring igen...

men det korte af det lange er... "Process Explorer" ka' vise dig alle kørende processer, også dem som ikke bliver vist og er "usynlige" for "ctrl+alt+delete"... desuden ka' du ved at klikke på filen få at vide hvor den ligger henne i systemet, (du ka' også højreklikke på den og vælge egenskaber/properties)... desuden ka' du lukke programmet fra "Process Explorer" hvis det er aktivt...

umiddelbart vil jeg tro at programmet er en af de dersen "gratis" opkalds programmer... jeg vil foreslå dig før du sletter den manuelt, at se efter om den evt. sku' ligge i "tiljøj/slet programmer"... for hvis den har nogle data'er liggende i registrerings databasen, vil disse ikke blive slettet med mindre du selv går ned i registreringsdatabasen, hvis du bare sletter den fra enten Dos, stifinder eller whatever...

håber ikke dette blev alt for rodet... ellers må du spørge...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 13:48

Hej pajesf, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Der er pludselig dukkket en fil op på skrivebordet med navnet
> 05252. Når jeg prøver at åbne, flytte eller slette den fryser
> windows og ctrl-alt-del giver svaret explorer svarer ikke.

Alt tyder på en virus. Flere har tendensen til at plante en sær fil på
skrivebordet. Hvad siger din virusscanner?

> HVordan kan jeg fjerne filen?

Jeg vil anbefale at prøve med virusscanneren. Men kører du Win9x, kan
du altid fjerne den i DOS - dvs. ren DOS-tilstand (a la *Genstart i MS-
DOS tilstand'). Er det en viruskreeret, betyder dette dog ikke, at
maskinen er rask. (Formentlig laver viruset blot en ny - udover hvad
det ellers hygger sig med).

Prøv evt. <news:dk.edb.sikkerhed.virus>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 23:29

"pajesf" <pajesf.news@kandu.dk> wrote in message
news:UHtx9.945$oC3.134883@news010.worldonline.dk...
> Der er pludselig dukkket en fil op på skrivebordet med navnet 05252. Når
> jeg prøver at åbne, flytte eller slette den fryser windows og
> ctrl-alt-del giver svaret explorer svarer ikke.
> HVordan kan jeg fjerne filen?

hmmm husker en fil med samme navn på min arbejdsgiver computer .... han
havde fået
den ved at åbner en spam mail ...men du kan ik slette den fra windows sådan
lige med det samme
jeg fik den fjernet ved at søge efter filen "05252" og alle de filer der
kommer frem (kom et par stykker)
editeret jeg i "ultra edit" fjernet alt i filen og der efter kunne jeg
slette dem alle ! håber du
forstod hvad jeg lige har skrevet !!

ps. kan oxo huske at der var kommet et directory der hed "dialers" elelr
noget ligende så...... se efter det også