/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Priser på brugte biler?
Fra : Ljakobse
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 04-11-02 11:19

Jeg har hørt at priser på brugte biler vil falde drastisk i løbet af meget kort tid pga nogen afgifter der ændres? Er der nogen der kan bekræfte dette? Og hvornår vil de begynde at falde/hvor meget?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 11:32

"Ljakobse" <Ljakobse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at priser på brugte biler vil falde drastisk i løbet af
> meget kort tid pga nogen afgifter der ændres? Er der nogen der kan
> bekræfte dette?

Det har jeg i hvert fald ikke hørt om. Kun det modsatte pga. harmosering i
EU.

--
Mvh. Morten Fruergaard
http://fruergaard-racing.dk
http://SyverRace.dk - nu i ny version
Chevrolet Astro EXT 200 hk sælges. Ring 21 23 00 25

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 11:44

Ljakobse skrev:

> Jeg har hørt at priser på brugte biler vil falde drastisk i
> løbet af meget kort tid pga nogen afgifter der ændres? Er
> der nogen der kan bekræfte dette?

Nej, tværtimod. Der er ingen aktuelle planer om at sænke afgifterne.

Hvis afgifterne sænkes, vil det naturligvis påvirke brugtvognspriserne i
nedadgående retning.

> Og hvornår vil de begynde at falde/hvor meget?

Værdien af en brugt bil må være konkurrencedygtig med nyvognspriser.
Hvis afgifterne sænkes, vil brugtvognspriserne sandsynligvis falde
nogenlunde lige så meget som nyvognspriserne, målt i procent.

Men før en afgiftssænkning eventuelt kommer på tale, skal vi igennem en
stigning i bilpriserne idet EU ikke længere tillader at bilfabrikkerne
sælger bilerne til forhandlere i forskellige lande til forskellige
priser.

TT

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 11:43

Jeg tror heller ikke de falder. Tværtimod bliver nye biler dyere, og brugte
biler tilsvarende dyere.

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> skrev i en meddelelse
news:aq5ibg$5cs$1@sunsite.dk...
> "Ljakobse" <Ljakobse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > Jeg har hørt at priser på brugte biler vil falde drastisk i løbet af
> > meget kort tid pga nogen afgifter der ændres? Er der nogen der kan
> > bekræfte dette?
>
> Det har jeg i hvert fald ikke hørt om. Kun det modsatte pga. harmosering i
> EU.
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> http://fruergaard-racing.dk
> http://SyverRace.dk - nu i ny version
> Chevrolet Astro EXT 200 hk sælges. Ring 21 23 00 25
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 14:40

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Ebsx9.891$oC3.124041@news010.worldonline.dk...
> Ljakobse skrev:
>
> > Jeg har hørt at priser på brugte biler vil falde drastisk i
> > løbet af meget kort tid pga nogen afgifter der ændres? Er
> > der nogen der kan bekræfte dette?
>
> Nej, tværtimod. Der er ingen aktuelle planer om at sænke afgifterne.
>
> Hvis afgifterne sænkes, vil det naturligvis påvirke brugtvognspriserne i
> nedadgående retning.
>
> > Og hvornår vil de begynde at falde/hvor meget?
>
> Værdien af en brugt bil må være konkurrencedygtig med nyvognspriser.
> Hvis afgifterne sænkes, vil brugtvognspriserne sandsynligvis falde
> nogenlunde lige så meget som nyvognspriserne, målt i procent.
>
> Men før en afgiftssænkning eventuelt kommer på tale, skal vi igennem en
> stigning i bilpriserne idet EU ikke længere tillader at bilfabrikkerne
> sælger bilerne til forhandlere i forskellige lande til forskellige
> priser.
>
> TT
>
Det bliver så godt som Status Quo da bilfabrikkerne så vil afvikle vores
"udvidede rabat" som har været nødvendig for i det hele taget at have en
nogenlunde bilpark i Dk.
Altså det som afgifterne evt. skal/skulle nedsættes, vil/ville blive spist
op af at rabatten fra bilfabrikanterne forsvinder !!
Ang. de brugte biler så gør det samme sig sandsynligvis gældende, altså også
her et Status Quo...

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Kommentar
Fra : dea

Dato : 13-11-02 13:43

jeg har hørt det samme med at de vil stige pga rabatfrafald til dk =dyrer nybil=dyrer brugtbil men har også hørt at det først var til efteråret 2003

Kommentar
Fra : tommelomme

Dato : 16-11-02 16:55

Det er rigtigt at priserne forventes at falde på brugte biler , men det er indkøbsprisen der falder lidt pga. de nye reklamationsregler 1-10-2002. Forhandlerne skal jo kalkulere med flere rep.

Accepteret svar
Fra : felixogivanhoe

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-02 23:17

hej jeg har hørt at eu har lagt sag an mod danmark for ulovligt at pålægge afgifter !!!! hvis vi ( danmark) bliver dømt vil det betyde at dk skal fjerne afgiften på de ca 180 % og det vil naturligvis medføre at bunden går ud af brugtvognsmarkedet men hvornår og om det bliver til noget ved jeg ikke !!!! mvh peter

Godkendelse af svar
Fra : Ljakobse

Dato : 20-11-02 07:41

De falder også pga. årsskiftet. Selvom bilen først "fylder år" til f.eks. sommer, så vil man alligevel mene den er et år ældre efter nytår.