/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Optage og redigere aktivitet på skærm
Fra : meiland
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 04-11-02 11:02

Hej !

I forbindelse med at jeg skal til at lave en hjælp-cd, kunne jeg tænke mig at optage hvad der sker på skærmen (f.eks. hvis skal indsætte et billede i word), samtidig at man indtale hvad man laver. Kan I forstå hvad jeg mener ??

Programmet skal helst være freeware-shareware og skal også virke på andet end XP.

/meiland

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 04-11-02 11:21

der skal du bruge en screen capture program
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwscreen.shtml

prøv lige at se på CamStudio

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 11:36

Hej Meiland,

jeg ka' varmt anbefale programmet CamStudio som Technet nævner...

det er gratis og er open source... det kører mere eller mindre i alle versioner af windows og er et p.... hamrende godt program...
http://www.rendersoftware.com/products/camstudio/index.htm

afhængigt af hvilket format du vil ha' gemt din film sekvens i, er der også et par forskellige programmer du ka' bruge... CamStudio optager det i rå ukomprimeret AVI... og det fylder en del...
men det er muligt med f.eks. Virtual Dub at komprimere det til DivX (ved hentning af codec)... eller i MPEG med f.eks. Tmpeg så er du fri for at tænke på at vedkomne der ska' se din filmsekvens ska' ha' installereret et codec... (så jeg vil anbefale at når du er færdig at få det lavet i mpeg format)...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 10:58

"meiland" <meiland.news@kandu.dk> skrev:

> I forbindelse med at jeg skal til at lave en hjælp-cd, kunne jeg tænke
> mig at optage hvad der sker på skærmen (f.eks. hvis skal indsætte et
> billede i word), samtidig at man indtale hvad man laver. Kan I forstå
> hvad jeg mener ??

Det er ikke shareware, men Lotus ScreenCam er ret god.
Du kan prøve den i 15 dage.

--
Kurt Lund

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 10:59

"meiland" skrev
> I forbindelse med at jeg skal til at lave en hjælp-cd, kunne jeg tænke
> mig at optage hvad der sker på skærmen (f.eks. hvis skal indsætte et
> billede i word), samtidig at man indtale hvad man laver. Kan I forstå
> hvad jeg mener ??
>
> Programmet skal helst være freeware-shareware og skal også virke på
> andet end XP.

Dette program http://www.atomixbuttons.com/vsc/ er gratis og bare
alletiders.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 04-11-02 12:37

Hvis du bruger programmet snagit kan du optage hele skærmbilledet i en film, evt. med optagelse af microfon samtidig, og dermed kan man spare enorme tids-ressourcer
Programmet kan iøvrig meget mere Bl.a

Captures everything you want:
* scrolling web pages
* specific regions
* text
* digital camera pictures
* PC games

Use filters to:
* crop
* edit
* annotate images as you capture

Output to:
* clipboard
* printer
* a file
* the web
* e-mail (as e-mail attachment)
* catalog
* preview window.

Simultaneously send captures to anyone, anywhere.
Performs the capture the way you want and remembers how you want it done.

Programmet kan hentes her: http://snagit.com/products/snagit/default.asp

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-11-02 13:05

Tak for alle indlæg !

Jeg prøver med Camstudio, som lyder til at være det rigtige.

Ekstra tak til Strarup for det ekstra tip.

/meiland

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 04-11-02 14:08

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 03:56

"meiland" <meiland.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nqrx9.862$oC3.118162@news010.worldonline.dk...

> I forbindelse med at jeg skal til at lave en hjælp-cd, kunne
> jeg tænke mig at optage hvad der sker på skærmen (f.eks.
> hvis skal indsætte et billede i word), samtidig at man indtale
> hvad man laver. Kan I forstå hvad jeg mener ??

Netop School kan noget der minder om det (er dog ikke sikker på at det
helt opfylder dine krav). Det er ikke gratis, men jeg mener at man kan
hente en evalueringsversion til brug i et antal dage. Set hos f.eks.
Ravenholm:
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productid=121

--
M.v.h.
Olav
http://www.experit.dk
Fjern intet for at skrive til mig