/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm kan kun vise 16bit farver
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 13-11-05 14:28

Jeg har et nVidia GeForce FX 5500 m. 256 MB ram, og en Compaq 15" TFT5015 fladskærm.

Jeg kan kun kører med 16 bit farver. Tidligere har jeg haft mulighed for at vælge 24 bit farver i skærmindstillingerne. Dette kan jeg ikke længere. Jeg kan vælge 8, 16 eller 32 bit. Ligemeget om jeg vælger 16 eller 32 vises kun 16!

Hvorfor kan jeg ikke vælge 24 bit?

Er der nogen faldgrubber?

Jeg har også i den medfølgende software til kortet valgt at køre med 32 bit.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 14:31

Gå i enhedshåndtering og fjern skærm og skærmkort, genstart systemet, og prøv igen.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 14:33

Jeg har prøvet at fjerne skærmkortdriveren og geninstallere denne, men det er selvfølgelig værd at teste på skærmdriveren også.

Jeg prøver lige...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 14:36

Hvis du har ændret frekvensen på skærmen, har det indflydelse på opløsningen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 14:37

Du skal ikke genindstallere noget, det klarer windows selv, ellers er der noget galt med systemet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 14:40

Lad være med at fjerne skærm, så gå alt i sort

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 14:53

Til peet49, jeg har forsøgt at ændre på frekvensen, men dette gjorde ikke forskel. I øvrigt hjalp en geninstallation af skærmen ikke (har ladet windows klare dette selv).

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 14:56

Det er desuden kun på skrivebordet, ikonerne er grynede. In i nogle andre mapper, ser tilsvarende ikoner pæne ud. Mine knapper i bunden (statusbaren), er desuden grynede samt knapperne til "hurtig start".

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 14:57

Prøv at ændre størrelse på vinduet/skærmen

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 15:00

Jeg har ændret opløsningen. Dette hjalp ikke. Jeg kører normalt med 1024x768

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 15:50

sofus.dk->hvor har du været i lære henne? Systemet går ikke i sort, fordi der bliver fjernet skærm i enhedshåndtering.
hr_hvalsoe->Hvilken frekvens har du sat skærmen til?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 15:55

peet 49,,,,,,,,,Klikker du på fjern/deaktiver denne enhed.
Hvordan i alverden vil du så kunne se noget, når den starter op igen.
Selvom Windows kan finde skærmen, kan du ikke se hvor du har din mus henne.
Har prøvet det, kostede en ny istallation

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 16:04

Du skal ikke deaktivere - fjern skærm-fjerner kun driver, og ikke enheden, jeg ved det-har uddannelsen og 25 års erfaring.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 16:09

OK. kunne bare have skrevet det anderledes

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 16:10

Peet49: Skærmen er pt. sat til 60 Hz (muligheder: 60, 70, 72 og 75). jeg har som sagt forsøgt mig frem med nogle forskellige, men det er fortsat det samme.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 16:16

60 er OK, du har ikke spil eller lign, der går ind og driller med opløsningen - har du prøvet systemgendannelsen?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 21:48

Hej Peet49, undskyld det sene svar.

Hvor "piller" jeg ved systemgendannelsen på wk2?

Jeg har Medal of Honer liggende. Tror du det kan påvirke?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 13-11-05 21:48

Hej Peet49, undskyld det sene svar.

Hvor "piller" jeg ved systemgendannelsen på w2k?

Jeg har Medal of Honer liggende. Tror du det kan påvirke?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-11-05 22:11

Sorry - 2000 har ingen systemgendannelse det er kun ME og XP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-05 00:12

Har du nogle gule advarsler i Enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 14-11-05 09:42

Til tedd: Alle drivere er installeret. Jeg har kun guld advarsel ud for en mp3 afspiller.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-05 10:20

Hmm? Har du checket for snavs på Pc'en?

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 14-11-05 19:04

Jeg kan ikke se hvordan det skal indvirke på visningen af billedet!

Annuller spørgsmålet
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 31-03-06 09:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål