/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
scroll
Fra : Anli
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 13-11-05 09:47

I FP 2000 har jeg en side hvor jeg har et baggrundsbillede - arkitektur.jpg - som skal være statisk når jeg scroller siden.
Jeg har en masse tekst som fylder mere en baggrundsbilledet, derfor mangler jeg et script som fastholder baggrundsbilledet, når jeg scroller teksten.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-05 09:55

En baggrund gøres statisk med CSS egenskaben background-attachment:fixed;

http://www.w3schools.com/css/css_background.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-05 10:03

Altså noget alá :

Kode
<html>
<head>

<style type="text/css">
body
{
background-image:url('arkitektur.jpg');
background-attachment:fixed;
}
</style>

</head>

<body>

...her er din sides indhold.

</body>

</html>

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 13-11-05 10:07

Tak for svaret molokyle, lige hvad jeg skulle bruge

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 13-11-05 10:07

Hej!

Du kan i frontpage vælge at lave baggrunden til et vandmærke. Prøv at gøre det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-05 10:17

Rart at høre jeg kunne være til hjælp

Du kan læse mere om baggrunde og vandmærker her : http://webdesign101.dk/www/background/

...andre elementer på en side kan også gøres statiske ved scroll med position egenskaben fixed, men det virker desværre ikke uden krumspring i IE : http://www.webdesign101.dk/showcase/position/positionfixed.html

</MOLOKYLE>