/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tuning af en opel Kadett 1.3S
Fra : 187
Vist : 1532 gange
50 point
Dato : 04-11-02 04:36

Jeg ville gerne have på den rigtige side af 100 hyppere ud af drengen...
jeg regner med et planslibning/portning af toppen.
En anden knast,
derudover større ventiler, og så et manifold til 2 webere...

men hvorhenne får jeg fat i stumperne ?? Og er det en god idé og kommer jeg overhovedet op på den ønskede effekt ???

Jeg vil gerne beholde 1.3 'eren pga af syn... ellers var en GSI nærliggende...
evt. turbo, kan man finde noget fra andre biler der passer tøj sammen med kadett'en ???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 09:13

"187" <187.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zMlx9.797$oC3.97980@news010.worldonline.dk...
> > jeg regner med et planslibning

....min første tanke er: kan du skaffe min. 98 oktan fremover?
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Kommentar
Fra : 187

Dato : 04-11-02 12:57

skulle nok kunne finde okt 98....
nu ikke der min største bekymringer ligger

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 17:51

"187" <187.news@kandu.dk> wrote in message
news:zMlx9.797$oC3.97980@news010.worldonline.dk...
> Jeg ville gerne have på den rigtige side af 100 hyppere ud af drengen...
> jeg regner med et planslibning/portning af toppen.
> En anden knast,
> derudover større ventiler, og så et manifold til 2 webere...
>
> men hvorhenne får jeg fat i stumperne ?? Og er det en god idé og kommer
> jeg overhovedet op på den ønskede effekt ???

http://www.rissemotorsport.de/liste.php?shopid=1391302384&auswahl1=Motortuni
ng&auswahl2=OHC&auswahl3=Komplettmotoren+f%FCr+Stra%DFen-+oder+Rennsportbetr
ieb

der er deres komplet motorer.. og 13s'er op til 130hk.. de sælger også
delene løse, så det er bare at klø på..

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Kommentar
Fra : 187

Dato : 04-11-02 20:03

Hill>> kunne du ikke holde snitterne fra tastaturet, der er faktisk nogle der bruger dette forum til noget fagligt...

Kommentar
Fra : 187

Dato : 04-11-02 20:04

Hill>> kunne du ikke holde snitterne fra tastaturet, der er faktisk nogle der bruger dette forum til noget fagligt...
og så lad være med at skrive det som et svar...
det minder sgu for mget som pointhøsteren Zonker...

Kommentar
Fra : 187

Dato : 04-11-02 20:08

Bo >>

Jeg har luret der tidligere.. jeg syntes bare hurtigt det bliver pebret..
men det er oxo for at muligvis få svar på, hvor meget der evt. skal af toppen for at få ex. kompression 1:10,5.
og hvor store skal ventilerne være ?
evt, hvilken anden top man kan bruge (anden bil)

hvis der er nogle der ligger inde med den slags oplysninger ville jeg blive en glad mand..

mvh.
maier

Kommentar
Fra : 187

Dato : 07-11-02 04:22

jeps det ved jeg... men da jeg helst vil undgå at have en i'er er dette ude af verden...
en asconamotor passer også over i...
Men det er stadig ikke det der er planen

Kommentar
Fra : h.greve

Dato : 09-11-02 00:54

Du kan jo bare tage sprøjten af det er ikke noget problem så skal du bare "føde" den med en eletronisk benzinpumpe du kan jo få c16 motor op til 100 hk

Kommentar
Fra : 187

Dato : 09-11-02 09:06

hm.. har nu besluttet at der skal en 1.6s'er i istedet for... og så betaler jeg told og skat...
Med mindre det er til at opstøve en 1.8S'er nogen steder....
det ville være alletiders.. men der skal stadigvæk en bearbejdet top + anden knast på....

nogen der ligger inde med den slags oplysninger...
Jeg ved at Risse motorsport i tyskland ligger inde med "sports"-ventiler...
men vil gerne have at vide om der findes nogen fra en evt. anden model der passer over i, og hvor store hullerne til ventilerne så skal være....

Kommentar
Fra : HHV

Dato : 13-11-02 16:00

Ja turbo skal man nok ik prøve at sætte på sådan en 13s fætter.... 1: Det er en sugemotor og de har det med at få tændingsbanken hvis ik man kører med ca. 20% methanol i sit brændstof. 2: Den har ikke kugleformede forbrændingskamre, hvilet mange indspr. motorer iøvrigt heller ikke har. Opel har osse et ry for at være "dårlige" motorer at montere turbo/kompressor på. Jeg har selv en 13s'er til at stå og har haft en Kadett C 12N så det er ik fordi jeg har noget mod opel....

Kommentar
Fra : k.kyhl

Dato : 30-11-02 13:18

jeg har selv haft en 1.3s med over 1oo hk nøjagtig 134hk med turbolader og et ladetryk på 0.6 bar.
først skal du bruge : stempler fra1.3n maskinen. passer lige i. topstyk fra en astra 1.4 med monopoint insprøjtning og ledningsnet med boks,det passer sammen med bilens org. ledningsnet. en garrett 35 turbo eller turbo fra en uno.. og lidt finger snille. du laver selv en udst.mainfold "kig på www.powerpage.dk. og en weekend sener har du 100+ hk som holder. og køre på 95 blyfri.

Du kan også lave en sugemotor på 100+ hk ved at : mont, en knast på 296-312 grader, plane toppen 2mm. polere insugningskanalerne.større ventiler. mont 2 dobbelt webber. en banan mailfold og 2.5" udstødning. evt. bore ind-udstønings kanalerne optil 1.25-1.5" og så skulle den være hjemme..

du kan også prøve at ringe til preformens carparts 74514230 og høre hvad han har at sige. han hedder Freddy..

Kommentar
Fra : k.kyhl

Dato : 30-11-02 13:19

jeg har selv haft en 1.3s med over 1oo hk nøjagtig 134hk med turbolader og et ladetryk på 0.6 bar.
først skal du bruge : stempler fra1.3n maskinen. passer lige i. topstyk fra en astra 1.4 med monopoint insprøjtning og ledningsnet med boks,det passer sammen med bilens org. ledningsnet. en garrett 35 turbo eller turbo fra en uno.. og lidt finger snille. du laver selv en udst.mainfold "kig på www.powerpage.dk. og en weekend sener har du 100+ hk som holder. og køre på 95 blyfri.

Du kan også lave en sugemotor på 100+ hk ved at : mont, en knast på 296-312 grader, plane toppen 2mm. polere insugningskanalerne.større ventiler. mont 2 dobbelt webber. en banan mailfold og 2.5" udstødning. evt. bore ind-udstønings kanalerne optil 1.25-1.5" og så skulle den være hjemme.. men husk at hæve oktantallet.

du kan også prøve at ringe til preformens carparts 74514230 og høre hvad han har at sige. han hedder Freddy..

Kommentar
Fra : yebzqey

Dato : 11-07-03 15:40

Jeg har gang i et lignende projekt og vil foreslå dig at gøre følgende:
Få fat i en lille turbo der kan levere 0,5-0,8 bar
Skær noget af din udstødningmanifold og svejs en plade på så du kan montere turbo på den
Få fat i nogle stempler og ventiler der kan klare det højere tryk (smedede stempler). Og gerne nogle stempler der giver lavere kompression. Alternativt kan du sætte en højere toppakning i.
Du kan hvis dette ikke er nok også skifte knasten, men ved ovenstående ændringer bør du være et godt stykke over de 100HK.

lad være med at sætte toppakning fra 1.4i/s motor eller 1.6sv motor i. dette vil betyde at du skal betale omregistrering, hvilket vil medføre at der bliver stillet andre krav til dine bremser osv...

Da denne motor 1.3S koster så godt som ingenting i anskaffelse kan du prøve blot at montere turbo og intet andet. Jeg ved dog ikke lige hvor længe det vil køre...