/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvordan får man en cyllinder af, når den~
Fra : kig_lige_her
Vist : 543 gange
50 point
Dato : 13-11-05 00:08

hvordan får jeg min cyllinder af, når den er rustet fast i gevindene?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-11-05 00:09

Brug en vinkelsliber.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 00:27

Du kunne købe noget rust opløser, ved en farvehandel/bilhandler

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 13-11-05 00:28

sofus.dk det har jeg prøvet og den vil ikke slippe

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-11-05 00:33

Det er derfor du skal bruge en vinkelsliber.

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 13-11-05 00:34

flash77 så ødelægger jeg jo min gamle cyllinder

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 00:41

Når de 4 møtrikker er af, så binder den kun i pakningerne, og skal bare have lidt slag af en gummihammer, eller en træklods, og så løfter du topstykket, ved at sætte en skrutrækker mellem cylinder og topstykke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 13-11-05 00:43

pallebhansen det er kun cyllinderen der sidder fast, men det er de fire lange stænger der går ind i motoren der er rustet fast, hvad skal jeg gøre...??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 00:44

Er du i nærheden af en svejser, og har du lidt snilde,
kan du brænde dem af, uden al for megen ødelæggelse.

Kommentar
Fra : kig_lige_her

Dato : 13-11-05 00:46

sofus.dk jeg bor ude på landet, så der er ingen svejser lige i nærheden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 00:54

Brænde dem af? Det bliver lidt svært nede i cylinderen?
De kan ikke ruste fast til cylinderen, da den er af støbejern (Eller af aluminium)
Du skal bare slå lidt med et træstykke, lige ind på siden af cylinderen for oven, altså et bredt stykke, som du slår på med en hammer.
Men selvfølgelig kan det blive for voldsomt, så en af ribberne knækker. Men slå lidt fra den ene side og så den anden.
Jeg tror mere det er pakningen der binder, tit er der brugt flydende pakning.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 60 point
Dato : 13-11-05 00:56

Så ville jeg først prøve med en boremaskine.
Kan godt være lidt kringlet, men du ødelægger ikke så meget.
Prøv at lave et hul, med et lille bor, så du kan få bedre fæste med et større.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-05 10:23

Har du prøver at varme cylinderen forsigtigt op med en blæselampe?

..og så iøvrigt følge pallebhansen's råd?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 13-11-05 11:16

nu siger du at du har prøvet rustopløser
men hvor lang tid lod du din opløser side ?
for istedetfor rustopløser kan du bruge bræmsevædske og så lad det virke i 6 timer evt bliv ved med at holde det vådt med bræmsevædske , og når de 6 timer er gået så tager du en gummihammer eller en træklods og banker stille og roligt på den til løsner sig ( ikke noget med vold )

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-11-05 12:07

Du skal ikke være bange for at bruge vinkelsliber - der er intet der ikke kan skilles ad med vinkelsliber og ikka kan samles igen med en svejser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-05 16:13

Flash77 -> Joeh... Hiroshima & Titanic

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kig_lige_her

Dato : 13-11-05 16:51

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 18:38

kig_lige_her tror du selv at man kan bore 4 pinbolte ud med en boremaskine?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-11-05 21:34

Molokyle - hele problemet med lige nettop de to ting er jo også at man ikke brugte en vinkelsliber til at skille dem ad med...