/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
AEG 73620
Fra : masterfrier
Vist : 1184 gange
50 point
Dato : 12-11-05 16:37

Hej,

Vandfordeleren på min AEG 73620 vaskemaskine er kommet ud af synkronisering, nogle der kan hjælpe.

Ved godt jeg bare kan købe en ny, men det er ikke sjovt , der må være nogle der ligger inde med brugbar info, evt. billede af stilling på de 3 hjul.

/Lars

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 13-11-05 07:32

Jeg er bange for at jeg kun har dårligt nyt. Det er en lille elmotor der drejer din dysse, derhen hvor den skal levere vand. Jeg har flere gange. uden held, forsøgt at reparere. Hvis det er muligt, så har jeg ikke fundet fidusen endnu. En lille trøst kan være at du kan nøjes med at købe et nyt låg, ikke hele sæbeskuffen.

mvh.
Jørgen

Kommentar
Fra : masterfrier

Dato : 13-11-05 09:11

Alting virker, men har den en gang klikket over, skal den rejusteres, og den kan jo let ske, da selve drejearmen kan 'låses' af kalk.

Har bestilt en ny vandfordeler, men det kunne jo være eminent hvis nogle lå inde med info.

Er nok nødt til selv at tage et billede af positionen når den nye kommer imorgen.

/Lars

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 13-11-05 09:20

Jo - men der er en årsag til at den klikker over. Det er som regel fordi en af " akslerne " som tandhjulene ligger på, er vrikket til side. Men hvis du vil prøve at justere skal du være så meget inde i progammet, at du ved hvornår den er ved forvask, klarvask og tilsætning af skyllemiddel.
Det er igen min erfaring at det ikke dur, når det først er gået galt, men man ved jo aldrig om du kan nå at redde den.
mvh
Jørgen