/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Køb af magnesium
Fra : TBang.dk
Vist : 6915 gange
100 point
Dato : 12-11-05 15:39

Hej er der nogen der ved hvor man kan købe magnesium som strimmel ???

Lige som sådan noget man brugte i folkeskolen til at lave forsøg med.

- Thoamas

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-11-05 16:40

Hej, prøv apoteket.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-11-05 16:54

Matas, har det nok ikke på lager men de ved hvor du finder det, eller skaffer det hjem.

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 12-11-05 17:44

Der findes noget der ligner Det hedengangne Struers Kemiske Laboratoriu, hvor skoler og andre kan købe alt til fysik og kemi forsøg:

WWW.mpluss.dk/prislister/majprislister/Kemikalier9620juni96202003.pdf

De handler magnesiumbånd
Anders

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 12-11-05 17:50

DEt ser ud som om mit ovenstående link ikke virker.

www.mpluss.dk og tag den videre derfra

Anders

Kommentar
Fra : snotbolle

Dato : 14-11-05 09:32

Sigma-Aldrich (43 56 59 10) i Vallensbæk eller Bie-Berntsen i Rødovre(44 94 88 22, ligger på Jyllingevej). Men de handler normalt IKKE med private, men du kan jo prøve at kontakte dem . Apotekerne har slet ikke den slags mere. Det er mange år siden at apoteker lå inde med kemikalier, nu får de al medicinen færdigpakket/lavet.

Kommentar
Fra : Eclipse06

Dato : 07-01-06 15:21

Hej Thomas

Ingen af de steder de andre har nævn, sælger til private.

Men du kan købe det på http://www.kno3.com

10,5 £ for 25 g.

Kommentar
Fra : mathiasvidas

Dato : 20-02-06 07:56

hvis du vil ty til lidt mere desperate løsninger, har julens stjenekaster et stort indhold af magnisium, jeg ved dog ikke hvor koncentreret det er.

Hilsen Mathias