/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Regulator?
Fra : ronnib
Vist : 418 gange
160 point
Dato : 12-11-05 15:15

Hey er der nogen der ved hvor man kan købe en Regulator til en dm 50?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-05 15:29

Der er ikke noget der hedder regulator på en dm 50
Har du det gratis thansen kataloge, der er rigtig mange ting til dm 50
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 12-11-05 15:34

Det står der på ledningsnet oversigten i thansenkataloget og der sidder også en men den er i stykker.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 12-11-05 15:43

Hvor f..... kan man skaffe sådan en??? Thansen har ikk en.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-05 15:54

Nåå, spændingsregulatoren, den er svær at skaffe.
Er der noget galt med den, springer alle pærene?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 13-11-05 17:33

Nej den er bare gået i stykker..... man kan ikk sætte ledninger på den mere den er irret op... altså den til ledningerne.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 13-11-05 18:35

Men ved du hvor jeg eventuelt kan købe sådan en og ca.prisen?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-11-05 19:39

Du kan lave en selv, hvis du ved hvordan.
Men så er det hele lavet om til jævnstrøm, som på motorcykler.

Du kan evt kontakte Suzuki, men pris er nok også derefter.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 160 point
Dato : 13-11-05 19:42

Du skulle have været på stumpemarkedet i Herning i sidste uge.
Men det er jo heller ikke absolut nødvendig at have en på, da næsten alle andre knallerter i den aldersklasse ikke har.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 13-11-05 19:57

Det vil sige at den godt kan undværes? Og lyset vil stadig fungere?

Godkendelse af svar
Fra : ronnib

Dato : 13-11-05 22:07

Tak for svaret pallebhansen. så prøver jeg uden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-05 23:02

Selv tak.
Jamen, nu har jeg ikke diagrammet, men strømmen kommer fra lysspolen nede fra svinghjulet, og ind i regulatoren, her den så kommer ud igen og løber bl.a. til batteriet.
Så hvis spændingsregulatoren går helt itu, er det muligt at du skal forbinde 2 af de ledninger der løber ind i den.
Spændingsregulatoren sørger altså for at batteriet ikke får for stor spænding, da batteriet så ikke holder så længe, og let "koger" det destillerede vand væk. Så hvis du kører med batteri, skal du nok tjekke det en gang imellem for vædske, og hvis det ikke er op til stregen, skal du fylde destilleret vand, eller alm. postevand på.
VH Palle Hansen