/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Oplægning af cowboybukser
Fra : ChrisDM
Vist : 4736 gange
20 point
Dato : 12-11-05 14:26

Enlig far ønsker at vide om der er en derud som ved hvordan man lægger cowboybukser op og samtidig bevare den oprindelig oplægningssøm?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-05 14:34

Hvis du vil bevarer den oprindelige søm, skal du lave "folder", det vil ikke blive godt, eller klippe af og sætte det nederste på igen. Derfor ville jeg gøre som følger, mål længden, og buk om, så de passer, pres med et vådt viskestykke og varmt strygejern, så du kan se en pressefold, så behøver du ikke nålene i når du syr, først zig zag over kanten og dernæst lægge dem op.

Kommentar
Fra : ChrisDM

Dato : 12-11-05 14:46

Tak for svar Nordsted1, men jeg ved der findes en måde at gøre det hvor man beholder den oprindelig søm, så det er den løsning jeg er ud efter.

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 30 point
Dato : 12-11-05 14:54

Du kan ikke bevare den oprindelige søm uden at bukserne bliver for tunge i sømmet.

Du er nødt til at sprædte sømmet op, hvis du altså ikke skal tage så meget af længden at du blot klipper sømmet af. Du behøver ikke at zig-zagge. Du folder den samme mængde stof om to gange og syr med stinglængde 3 med samme farve tråd og med samme afstand fra nederst kant,som det gamle søm.

På den måde kan det ikke at bukserne er lagt op.

Den anden metode, som du tænker på er en fold som vender ind i buksebenet og det er noget skidt.

Godkendelse af svar
Fra : ChrisDM

Dato : 12-11-05 15:08

Tak for svaret viviborgen. Det prøver jeg, men jeg ved, at når man køber cowboybukser, bliver man spurgte om de skal bare lægges op, eller lægges op med bevarelsen af den oprindelig søm. og der er kr.50 til forskel i prisen for oplægning.