/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Byens Hotel
Fra : mandebrian
Vist : 707 gange
220 point
Dato : 12-11-05 11:30

Hejsa. Jeg tænkte om der er nogen af jer der ligger inde med fingerspillet til Byens Hotel. Soloer og diverse. Jeg er desværre ikke så god til aflytning, men det kunne jo være at I var:)

På forhånd tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-11-05 14:19

Går ud fra det er Kim Larsen sangen:

Dm C Dm
En sømand drog ud på en rejse så lang

C Dm
og bølgerne slog om hans skib

F C Am
Delfinerne sprang og kaptajnen sang

Dm C Dm
Du kommer nok hjem engang.

Nu håber jeg det bliver stående på de rigtige pladser

mvh dova

Kommentar
Fra : mandebrian

Dato : 14-11-05 14:09

Jeg takker:) Men det er fingerspillet jeg er interreseret i, jeg har akkorderne.
Men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Kridl

Dato : 28-11-05 17:58

Hejhej..

Øhh.. Jeg tror Dova har lyttet til Kim Larsen's version; Nephews version går i Gm. (Så kan du selv regne resten ud)

Fingerspillet - hvordan skriver jeg nu det her..?

Spil på

G 5 6 5 5 6
D 3 3 3 3 6 6 5 3

Håber du forstår det, jeg er ikke lige så vant til at skrive det ned, jeg spiller som regel bare :)
Ellers så skriv lige igen, så kan jeg nok godt gøre mig lidt mere umage.

Mvh
Kristian

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 18-02-06 22:06

Den kender jeg godt
jeg kører den i
AM G AM AM
AM G Am Am C
G Em Am G Am

DER SPILLES IKKE PÅ NEDERSTE STRENG - tallene angiver rytmen i sangen og samtidig står de ud for der hvor der skal skiftes - er det helt håbløst så skriv gerne til mig. G og C falder på 4 slag. og sangen starter også på 4 slag så 1 slag er sø- mand.
G er det eneste greb der ikke tages helt men kun på de to øverste strenge - da der jo ikke spilles på den nederste. Held og lykke Palle

Am G Am Am
E------------------------------------------------------------------------------ (Kan Evt også bruges som for
H-------3------------------3-------------------3---------------------3-------- og mellemspil)
G--------3-----------------3-------------------3---------------------3-------- Spilles X 2
D------2----------------2-------4----------2-------4-------------2--------4--
A----1-----------4------------------------1-------------------1----------------
E---------------------1---------------------------------------------------------

Am C G Em
E-------------------------------------------------------------------------------
H------------3------------------3-------------------3----------------3--------
G------------3------------------3-------------------3----------------3--------
D--------2------------------2-------4-----------2------4---------2-------4----
A-----1-----------4-----1-------------------------------------1----------------
E--------------------------------------------1----------------------------------

Am G Am
E------------------------------------------------------------------------------
H-------3------------------3-------------------3------------------------------
G--------3-----------------3-------------------3------------------------------
D------2----------------2-------4----------2-------4--------------------------
A----1-----------4------------------------1---------------1--------------------
E---------------------1---------------------------------------------------------