/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Flash
Fra : johnan
Vist : 233 gange
200 point
Dato : 12-11-05 08:55

Jeg har et ældre flash anlæg der hedder Pro 2 på 1200 watt, er det muligt at bruge et digital camera sammen med det. Eller vil jeg ødelægge camera eller flash anlæg, ligsom andre flash ikke vil virke sammen med et digital apparat.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-05 14:00

Det er dejligt med så detaljerede oplysninger, så vi her på KANDU kan løse dine problemer med et snuptag!

Hvad er det for et kamera du vil bruge sammen med dit flask anlæg??????????????????

Normalt vil de fleste kamera med mulighed for ekstra flash, kommunikere med flashen, så den udlader den rigtige mængde lys i forhold til motivet, især på de automatiske områder.

Kun original tilbehør, og tilbehør der er tilpasset dit kamera vil fungere optimalt.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 23-11-05 18:44

Helt sikkert ikke et 'ældre' er jo fra før digital var tænkt på, så desværre tror jeg ikke det er muligt.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 23-11-05 18:47

P.S. lidt pral, jeg har selv Nikon D70 og en kanon bilts SB-800, som jeg varmt kan anbefale.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-05 18:54

Jeg er af den opfattelse, at lyset er gået ud for ham, så han ikke kan se tasterne!

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 28-11-05 20:00

Hej Johan
Du kan sagtens bruge dit flash anlæg sammen med dit kamera.
Hvis dit kamera har et synk stik (et lille rundt et) så sæt din ledning fra flashanlæget deri.
Hvis dit kamera ikke har et sådanne stik, skal du have fat i en løs flashsko til at sætte i der hvor du kan sætte din eksterne flash oven på kameraet.
Sæt kameraet på en lukketid der er enten på eller under synkroniseringstiden for den indbyggede flash, og mellem blænde 8 og 11.

Hvis der intet synk.stik eller mulighed for ekstern flash er på kameraet, så brug den indbyggede flash, og sæt dit flashanlæg til at trikke på blinket fra den.
Nu skal du dog huske at slå anti rødøje fra, og stille kameraet på manuel hvidbalance. Idet nogle kamera fyrer en flash af for at måle hvidbalancen.
Hvis du kan komme til det så skru ned for den indbygge flash, eller afskærm den så den skyder glimtet op i loftet.
/Jens