/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virtual pc
Fra : ultra2
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 11-11-05 23:27

har nogen prøvet at køre virtual pc i xp og der fra instal linux

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-11-05 23:32

Hej
Det skulle nok kunne lade sig gøre.
Med alcohol 120%
men er det ikke nemmere bare hente en ISO og brænde.
Og så køre en almindelig install

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-11-05 23:40

jeg vil instalere win xp og sætte den op som virtual maskine og så instalere linux som nr 2
så er man fri for duall boot

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-05 23:41

Spændende at følge dit eksperiment.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 12-11-05 07:50

Det kørte fint da jeg prøvede det for nogle uger siden, men det kræver masser af RAM

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-05 11:37

Tror også jeg vil prøve den af.
Men du skal under alle omstændigheder, lave en installation.
Og når du har lavet den, kopiere den over på dit virtuelle drev.
Enten med Norton eller Acronis.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 12-11-05 23:21

nej den kan instaleres fra virtual har prøvet med xp og 98.
men jeg kan ikke finde virtual programmet nogen steder

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 00:40

Det ser ud til, at filen skal være en iMAGE fil for at kunne lægges over på virtuel.

Alcohol 120 kan hentes her
http://www.alcohol-soft.com/

http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_tools/alcohol120.cfm

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-11-05 18:52

nej det behøver ikke at være en image fil.
men jeg køre xp home og det vil virtualpc fra microsoft ikke den vil kun have xp pro
er der nogle der ved hvorfor det er sådan for forskellen mellem home og pro er vel ikke så stor

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-11-05 18:57

Det er vel fordi, du har opateret xp home, og derfor ikke vil godkende, noget der mindre godt
Har det på samme måde, hvis jeg vil køre en ny installation, oven på min, der er opdateret til XP 2
den nægter.
Men jeg boote.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-11-05 19:00

det er programmet virtual pc der ikke kan køre i home

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 14-11-05 22:30

Tak for svaret sofus.dk.