/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Toshiba CD-ROM XM-6202B ej læse RW
Fra : KanDuKanJeg
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 03-11-02 19:28

Toshiba CD-ROM XM-6202B ikke læse RW-disk selv om IDF reader er indlæst.

Hvad går galt, hvad skal jeg gøre for at få den til at læse RW

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-11-02 21:12

Hej KanDuKanJeg,

ka' du læse CD'en i andre CD-rom drev?

bare for at kontrollere at det ikke er selve CD'en der er noget galt med...

ellers ved du om CD'en er blevet "lukket"... visse CD-rom drev har problemer med at læse brændte CD'er hvis de ikke er blevet lukket...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : KanDuKanJeg

Dato : 03-11-02 21:53

Hej Strarup og andre som kan hjælpe,

ja, Read Write CD-en kan godt læses på andre PC'er udover den RW-CD'en er lavet på - så CD'en er OK. En RW-CD skal vel ikke lukkes på samme på som en non-RW-CD (?). Så jeg er stadig lidt på bar bund. Bemærk at IDF-reader er indlæst på modtagne PC (som godt nok ikke har brænder). Modtagne PC kan godt læse non-RW-CD'er (også brændte). VH KanDuKanJeg

Accepteret svar
Fra : plextor

Modtaget 20 point
Dato : 11-11-02 18:14

Dit drev understøtter IKKE RW!!

Følgende er understøttet.

Compatible CD-ROM Standards: Multisession Photo-CD, CD-Extra, CD-ROM XA, CD-I, Video CD, CDI Ready, CD-G, MPC-3 Compliant, Red Book, Yellow Book, Plug and Play

evt gå ind på http://www.toshiba.com/taissdd/products/archive/cdspec-archive.shtml#32X og læs om drevet

Godkendelse af svar
Fra : KanDuKanJeg

Dato : 12-11-02 22:09

Tak Plextor og strarup for at hjælpe mig på vej.

Det virker som om det bare "er surt show". VH KanDuKanJeg