/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil browser
Fra : bog
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 11-11-05 22:01

Da jeg er ved at kigge efter en ny mobil telefon
er jeg nu ved at kigge lidt på hvad broeser tybe den skal være emd

Men er så kommet til html og xhtml men hvad er forskellen af de to.
De skulle kunde vise almindelige websider

For når man nu skal til investeve penge i en telefon kan jeg lige få de ekstra funktioner med.

Bruger nu opera mini til at se de almindelige websider men bruger mest wab

har kig på nokia telefoner men andre er os interesse

Har nu en Nokia 3510i

Kommentar
Fra : tkk3000

Dato : 17-11-05 17:11

html er langt de fleste websider - i hvert fald i øjeblikket. Kravene til kodekvalitet er mindre.
Eks.: pol.dk, berlingske.dk, bt.dk, newz.dk, google.dk, kandu.dk

xhtml er de lidt mere moderne websider. Kravene til ordentlig kode er i top. xhtml er vist nok fremtiden.
Eks.: dr.dk, tv2.dk, slashdot.org

For brugeren af hjemmesiden gør det ikke den store forskel. Derfor vil jeg anbefale at fortsætte med at bruge Opera Mini på din nye tlf :)

(NB: Hvorvidt de enkelte sider overholder den givne standard ved jeg ikke, men det er den standard de efterstræber at efterleve jf. kildekoden)

Kommentar
Fra : bog

Dato : 18-11-05 21:59

Har så købt en nokia 6230i

Jeg kan tydelig se forskel på mobilens inbyggede browser og opera mini og den er noget til hente siderne end den gamle via gprs
Google fåes os i en html udgave og en wap udgave