/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
voip-buster connection failure
Fra : fruSkrap
Vist : 726 gange
500 point
Dato : 11-11-05 20:21

jeg har lavet en konto til min "tante" hos voip-buster.
jeg kan logge på kontoen her på min egen computer, men når hun vil logge på, får hun meddelelsen:
connection failure, unable to get a valid server address.
Hun kører xp - home edition

Hvad kan jeg gøre --
Hurtig hjælp er dobbelt hjælp
på forhånd tak
mvh.
fru Skrap

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-11-05 20:28

Kan det tænkes, at du har hentet nogle cookies, der egentlig burde ligge hos din tante.
Mange gange, når man laver noget, lægges der noget ind på din PC, for at få det hele til at køre.
Prøv at lave det hele på din tantes PC, og det kører.
Men du skal sikkert lave en ny konto, for at få alt ned på pc´en

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 11-11-05 21:25

måske har du ret, cookies - hmm - jeg har bedt hende afinstallere og geninstallere programmet, - hun bor jo langt fra mig (135km) så det skal helst være fjernsupport til hende --
men tak for dit forslag
mvh.
fru Skrap

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-11-05 21:45

Normalt, når man laver forskellige konti, bliver der lagt et eller andet ind på din Pc.
For at kunne genkende dig/din Pc.
Og hvis du har lavet det, på din Pc, går jeg ud fra, at der må mangle noget, hos din tante´s Pc

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 500 point
Dato : 12-11-05 10:56

For at afprøve hvad der er kan være galt hos din tante, har jeg lige installeret Voipbuster på min pc, oprettet mig med konto, og det virker fint.
Jeg kan ikke se en cookie, så hvad der lige er galt ved jeg ikke. Der er selvfølgelig klart at hun skal være på nettet for at det virker.
Man skal under Tools - Options - Connection vælge om man har Dialup internet connection eller Highspeed internet.
Der er også mulighed for at vælge hvilken port pc en skal bruge men der har jeg ikke flueben i. Og det virker.

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 12-11-05 15:40

Ja vi har allerede afprøvet forskellige muligheder - med og uden flueben ved port og med og uden firewall, jeg er gået over til en teori om, at det er fordi jeg har bekræftet kontoen her på min computer, altså at kontoen følger ip adressen.
Kontoen virker jo fint her.
Men hvis hun nu selv opretter en konto, kan hun måske logge ind med det første brugernavn senere (der er indbetalt på kontoen) -- jeg håber det lykkes.
fru Skrap

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-05 22:24

jeg tror du har ret med hensyn til ipadressen.
Hvad mener du med at der er indbetalt på kontoen, er det ikke en gratis tjeneste.

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 13-11-05 09:26

Man kan ringe gratis til en fastnet telefon i 1 minut, men for at kunne ringe ubegrænset gratis til en fastnettelefon skal man indbetale 5euro -- dette beløb gælder i 180 dage. Hvis der sker ændringer på kontoen (det koster at ringe til en mobiltelefon og til visse lande) gælder beløbet igen 180 dage frem.
Skype out virker på lignende måde mht. betaling.
Og begge dele virker ganske udmærket.
fru Skrap

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-05 10:01

Ok tak for det, kjeg må indrømme at jeg ikke lige læste det hele igennem, men "Free phone" sprang lige i øjnene på mig. jeg havde dog downloadet det for nogen tid siden, for da jeg ville gemme filen var den der allerede i forvejen. Ak ja den hukommelse.
Hvis det ikke virker, er det vel bare at oprette en hel ny konto. De 5 euro går vel nok tabt men det er jo ikke en herregård.
Held og lykke med det.
Her hos mig virker det fint. Har lige ringet til min mor og sagt jeg kommer og ordner hendes pc. Den har hun fået kørt ud på et sidespor.

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 17-11-05 16:14

Tak for din indsats Fijala.
Hurra, nu virker tantes voipbuster forbindelse,- det havde ikke noget med IP adressen at gøre, det var hendes Norton firewall der blokerede.
Håber at din mors computer også virker.
venlig hilsen
fru Skrap :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-05 23:12

Åh hvor herligt det virker hos din tante. Tja havde jeg vidst at din tante brugte Norton ville jeg straks have kommet på det. Jeg har i firmaet jeg arbejder i døjet meget med Nortons Firewall, især hvis der bliver tilføjet nye ipadresser. Derfor har jeg sat mig lidt ind i den og har lært at omgås den.

Min mors pc, var kørt helt ned af virus og spam. Jeg fik den renset for det hele, det eneste der ikke umiddelbart ville virke var den automatiske opdatering af windows. Den døjede jeg noget med. Den kunne ikke slås til, selv om den viste i sikkerheds centeret at den var slået til????Så jeg gik lige på kandu og spurgte hvad nu det var for noget. Mirit fandt lige et link til mig fra et andet forum, om en der havde døjet med det samme. Problemet var at en virus havde lagt en streng ind i registreringsdatabasen, der havde slået den automatisk opdatering fra. Så langt innd i den fik jeg slettet en fil og det virkede igen. Så min mor på 70 var glad igen.

Jeg takker for point.

Hilsen Fijala