/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Ferne Branca
Fra : epidedymittis
Vist : 1885 gange
5 point
Dato : 11-11-05 19:02

Har jeg ikke ret, når jeg siger, at Ferne Branca smager af en blanding af Rød Aalborg og Fisherman's?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-11-05 19:09

NEJ
Fernet Branca må føle sig dybt såret

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-11-05 19:21

NEJ det gør ej. Du må lide af et seriøst anfald af smagsforvirring.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-11-05 19:44

Hmm..

Jeg mener naturligvis det bedste fra både Aalborg og Fisherman..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-11-05 19:53

Jamen epidedymittis. Rød Ålborg er en ren snaps KUN krydret med Kommen og Fishermans Friend er KUN krydret med Spejderhagl. Kan ikke sammenlignes med Fernet Branca der er krydret med mange forskellige bittertsmagende krydderier.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-11-05 19:53

HEHE. Så må begge dele smage ganske forfærdeligt, for det gør Fernet Branca da
Det bruger man da kun som medicin, det smager ligesådan.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-11-05 20:06

Du godeste.. er der et T på FerneT!? Der kan man bare se!

Det er meget muligt at krydderierne ikke helt stemmer overens, men i mit svælg smager det nu som Julefrokost + Druk i 9. klasse!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-05 20:07

Fernet Branca er slet ikke et dansk produkt.
Det er Italiensk, opskriften er fra 1845.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-11-05 20:09

Nedenstående er kopieret fra en af Fernet Branca's hjemmesider, og her kan den røde og fiskeren ikke være med angående indigrienser

Populær italiensk bitter på 45% alk. Drikken har været fremstillet i mere end 140 år i Milano, men fremstilles også på lincens i Østrig, Tyskland, Spanien, Mexico, Venezuela og Uruguay. Man skal være opmærksom på, at der kan være smagsvariationer i de forskellige lande. Den indeholder over 30 urter og krydderier og der sælges hvert år mere end 20 millioner flasker verden over. Der findes også en Femet Branca Menta, som er tilsmagt mynte og ligger på 40 % alk.

Heldigvis kan smag ikke diskuteres

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 15 point
Dato : 11-11-05 20:11

Fernet Branca indeholder også en sjat opium.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-11-05 20:28

Det er ihvertfald en SKØN drik!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-05 20:32

Det kan da drikkes, hvis min Jægermeister er sluppet op.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-11-05 21:07

Jeg vil ta' ned på bodegaen, så må jeg jo se hva der byder sig!

Go weekend allesammen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-05 21:17

Fernet Branca kan lindre ved tyktarmsbetændelse Colitis ulcerosa.
Dette er sagt uden videnskabelige beviser, personer med
sygdommen har erfaring med denne bitter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-05 08:09

Fernet Branca har en søster der hedder Fernet Menta. Den første variant smager afskyeligt og den anden afskyeligt med pebbermyntesmag

Rigtige mænd drikker da Underberg, som kurrerer alt ..undtagen lommesmerter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 12-11-05 08:28

Sidder netop lige med en Fernet nu "iskold" den står aldtid i vores køleskab,og så får vi en til kaffe når det er weekend
Mums

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-05 08:44

..og jeg lod mig inspirere til at investere i en Underberg : 'Gaven til maven'; Med kraften fra udsøgte og aromatiske urter fra 43 lande. Den nøje afstemte blanding af urter giver Underberg dens behagelige egenskaber. Over hele verden i velbefindende tjeneste ...står der på flasken.

Passer fint til min kaffe og morgenkrydre med ost

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-11-05 21:27

Hov.. Dér var da lige et spørgsmål jeg havde glemt at lukke.. !

(fuldemands-smiley)