/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Matrox Marvel G400-TV - manglende lyd
Fra : thorvald
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 29-07-01 09:42

Jeg har forsøgt at få et Matrox Marvel G400-TV til at virke på følgende konfiguration :

Windows 2000 Proffesional service pack 2
Dell 800 Mhz
256 MB Ram

Lydkortet er et SoundBlaster Live! value

Både Lydkort og grafikkort bruger IRQ 9.

Jeg har en opsætning, hvor kabel-tv går til COAX-indgang i matrox-boksen og S-video-udgangen går til Scart inggang på fjernsynet.

Jeg er nået så langt :

- Jeg kan se og høre TV på pc'en
- jeg kan se både skærmoutput og tv på fjernsynet - men mangler lyden
- jeg kan optage billede men ikke optage lyd

Jeg anvender de nyeste drivere fra matrox til Windows 2000 (Version 5.52 og version 2.04 af Video Tools)

Kan nogen give mig et puf i den rigtige retning til at få løst dette problem vil jeg være meget taknemmelig.

Thorvald Aagaard

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 29-07-01 10:58

Et problem der minder om dit vedr. lydkortet:
http://www.eksperten.dk/spm/92767

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 29-07-01 11:06
Kommentar
Fra : gibson

Dato : 29-07-01 11:14
Kommentar
Fra : gibson

Dato : 29-07-01 11:17
Kommentar
Fra : thorvald

Dato : 29-07-01 15:50

Hej ginson

Tak for svarene. Det var ikke umiddelbart løsningen på mit problem, men jeg fik da forsøgt forskellige ting, og geninstalleret softwaren et par gange.

Jeg har fundet en løsning, som går ud på at tage udgangen fra mit SB-kort til højtalere og sætte det sammen med audio in til matrox-boksen. Så får jeg lyden på fjernsynet, men ikke i mine højtalere.

Det ser ud til at mit problem er at jeg ikke kan høre f.eks høretelefoner når matrox kortet er i, eller også er det fordi jeg bruger de forkerte stik på SB-kortet

Sjovt nok forsvinder lyden, hvis jeg siger at højtalerlyden skal forsvinde, hvis der er høretelefoner på også selv om de slet ikke er monteret. Det kunne se ud som det måske er det der er mit relle problem, og om det så er IRQ, ved jeg ikke

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 29-07-01 16:06

Dvs at højtalerne og lydkortet ikke helt vil det samme. Det kunne lyde som en indstilling for lydkortet den er gal med eller at lydkort og grafikkort ikke helt kan sammen. Har du de nyeste drivere installeret ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-07-01 15:38

> Jeg har en opsætning, hvor kabel-tv går til COAX-indgang i matrox-boksen
> og S-video-udgangen går til Scart inggang på fjernsynet.
>
> Jeg er nået så langt :
>
> - Jeg kan se og høre TV på pc'en
> - jeg kan se både skærmoutput og tv på fjernsynet - men mangler lyden
> - jeg kan optage billede men ikke optage lyd

Du skal også have et kabel fra lydkortet til TV'et, S-Video er _kun_
billedet.

mvh
Flemming

Kommentar
Fra : thorvald

Dato : 29-07-01 22:07

Hej flemming

På matrox-boksen er der s-video out + 2 lydudgange, dette er forbundet til TV'et

På boksen er der endvidere et medleveret kabel, som dels skal sættes på selve matroxkortet, men som også har yderligere to stik, mærket henholdsvis audio in og audio out. Audio in bruges til at få lyden ind fra boksen og er sat på lydkortet som line-in, mens det andet stik bruges til at sende lyd fra pc'en til matrox-boksen. Jeg havde fået opfattelsen at man kunne både høre TV og de lokale højtalere på en gang, men den eneste måde jeg kan få det til at virke er at bruge den normale højtalerudgang som audio out. Det er noget bøvl at skal ned og skifte, men det virker da - måske skulle jeg købe mig et stik der kan splitte.

Hej Gibson

Jeg har installeret de nyeste SBLive drivere, desværre prøvede jeg ikke om høretelefonerne virkede inden jeg satte matroxkortet i.

Mvh
Thorvald

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-08-01 20:21

> Jeg anvender de nyeste drivere fra matrox til Windows 2000 (Version 5.52
> og version 2.04 af Video Tools)
>
Er du sikker på at du bruger ver 5.52 det er da til G450.

Under installation af matrox video tools får jeg meddelelsen:

Error 1931. The Windows Installer service cannot update the system file
c:\WINNT\System32\MSVCRT.DLL because the file was protected by windows.
You may need to update your operating system for this to work correctly.

Men jeg bruger selvfølgelig også 5.39.019 driveren til G400TV.

/karsten

Kommentar
Fra : thorvald

Dato : 10-08-01 21:46

Nej, pakken hedder 5.52 så vidt jeg kan se, og er til G400 for Win2000. Jeg har downloadet den på www.matrox.com

/Thorvald

Kommentar
Fra : okrist

Dato : 19-02-02 10:39

Hei

Er det noen som har prøvd Matrox Marvel G400-TV mot Win XP.
Jeg har ikke funnet noen drivere, går det bra å bruke drivere fra Win2000?

Øistein

Kommentar
Fra : thorvald

Dato : 06-05-02 22:07

Jeg har ikke fået løst mit problem, men skal da gerne lukke den

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-02 22:48

.-)