/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Viasat analog parabol?
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 613 gange
500 point
Dato : 03-11-02 17:56

Hej

Jeg har et viasat analog parabol abonnement, men har i mandags forsvandt billedet, det er ligeom om den ikke kan afkode signalet, den står ihvertfald med flimmer på skærmen, men den ikke frem og siger at jeg ikke har adgang, jeg har forsøgt flere gange at få fat på viasat kundeservice, men efter at jeg har ventet i en halv time gider jeg simpelthen ikke mere, jeg har hørt om flere der har det samme problem!

er der ikke nogen der kan hjælpe mig???

linda

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-11-02 18:41

du har sikket fået en del information fra viasat om
at de stopper med at sende analogt. og de går over til
digitalt system.
Der er rigtig mange, som "bare" har måttet skrotte deres analog reciver
og anskaffe sig en digital reciver, af samme årsag.

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 03-11-02 18:44

Jo men jeg har ikke hørt noget om at de stopper med at sende tv3 dk eller 3+ og signalet er der stadig, men det er ligesom om at den ikke kan afkode det....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-11-02 20:14

Hej Linda,

så vidt jeg ved er de stoppet med at sende analogt mht. TV3 dk og 3+, bl.a. derfor har de i den boligforening hvor jeg bor for et godt stykke tid siden skiftet over til kabel tv, istedet for at skifte de analoge Paraboler de havde ud med digitale... jeg mener at det er en del måneder siden, og at de vil la' TV 3 forstsætte et lille stykke tid endnu så folk ville ha' en chance for at ku' udskifte deres analoge parabol til en digital, hvis de ville forstsætte med at se TV3 m.m.

du ka' bl.a. også inde på deres hjemmeside på denne side... se deres svar på dette spørgsmål... "Hvorfor skal jeg anskaffe en digital parabolmodtager?"... -->
http://www.viasat.dk/index.phtml?page_type=document&ref_id=18&document=9747
Svar... --> "For at kunne se de kanaler som sendes eksklusivt for Viasat - TV3, 3+, ZTV, TV8, TV6, Viasat Sport, Viasat Explorer og TV1000 – som du får med Viasats digitale parabolkort. Du får bedre lyd og billede og et væld af interaktive tjenester via din parabolmodtager."

jeg mner også det var her omkring November at det var farvel og goodbye til analog TV3 og de andre kanaler... så det er vel også derfor du ikke ka' modtage det længere...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Random

Dato : 03-11-02 23:58

Det er rigtigt at man ikke længere kan bestille en analog kanal pakke, siden den 1. Juni 2000 faktisk. Men ifølge viasats hjemmeside, skulle der være en Viasat basis pakke for eksisterende analoge kunder. Dette kan ses på viasats hjemmeside under Kundeservice/Analog Information. Om de så bare ikke har opdateret deres hjemmeside, og er ved at afvikle analog signal og samtidigt 'glemt' at give Linda besked, ska jeg ik ku sige...

->Linda.. Har du prøvet dette tip fra viasat?
Grøn farveflimmer/Hash error/ Fejl 5
1. Hiv satellitmodtagerens stik ud af stikkontakten, mens den er tændt og sæt det i igen efter 30 sekunder

Mvh rnd

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 04-11-02 00:00

Jepper er prøvet!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 00:33

Hej Random,

tja... der står godt nok på deres side... -->
http://www.viasat.dk/index.phtml?nav=375&page_type=document&document=8462
http://viasatdk.viasat.live.noname4us.com/index.phtml?page_type=document&document=8467

men såvidt jeg har ka' huske har der været snak om at omkring november i år sku' det være slut... men det ka' da godt være jeg husker forkert...

så er det nok enten satteliten eller parabollen der er noget galt med...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 500 point
Dato : 04-11-02 13:16

Hej Linda

De sender stadigvæk analogt hører jeg.

Det skyldes at de har ændret koderne på kortene i mandags for at undgå "pirater" i at se deres udsendelser.
Hvis dit kort ikke virker, kan du jo i første omgang kontakte din lokale TV-forhandler med dit kort, måske vil han være så venlig enten at bytte det, eller at ringe til viasat for dig. Det er ofte de har nemmere ved nå igennem end almindelige kunder.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-11-02 13:32

Hej igen

Jeg har ikke selv parabol længere, da det meste skiftede til digital ville jeg ikke investere i nyt, jeg bruger jo det meste af min tid her
Et råd der virker er at henvende dig, hvor du har købt dit kort og lad dem se på sagen. Det løser med garanti dit problem.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Random

Dato : 04-11-02 15:20

Hej Strarup

Tror faktisk du husker rigtigt angående november i år, ringer også en lille klokke i mit lille hoved :) Men det er mange gange noget firmaerne slynger ud, fordi de gerne vil ha folk til at skifte... Så finder de senere udaf, det alligevel godt kan betale sig at beholde de analoge kunder, der ikke lader sig presse af den slags..
Tror bare ik de gør det samme i sverige og norge, der står nemlig ingenting om analog på viasat.se og viasat.no..

Nå men hygge :.)

Godkendelse af svar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 21-11-02 16:10

Tak for svaret. Og tak til alle jer andre der også har svaret.....

Kommentar
Fra : kirsa1

Dato : 03-01-03 18:47

Jeg har også en analog parabol. Jeg mistede I mandags udover de anoncerede også DR2 hvordan det? er der nogle som kan hjælpe mig?
hilsen Kirsa