/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express t. W98
Fra : Smukke_Ole
Vist : 373 gange
200 point
Dato : 11-11-05 08:41

Jeg skal på besøg hos en ven, der af een eller anden grund ikke kan downloade data fra nettet. Det går fint med mail. Han vil gerne køre Outlook Express 6.0, men det kræver de steder jeg har fundet, at en del af programmet hentes over nettet i forbindelse med installationen.
Så jeg har to spørgsmål:
1. hvorfor "dør" hans computer, når der prøves på at hente programmer o.s.v. ?
Ved "dør" mener jeg, at der bare ikke sker en "hujende fis". Computeren "hænger " ikke
2. Findes der et sted, hvor jeg kan hente alt relevant materiale, der skal bruges ved installationen, brænde det på en CD, og medbringe det ?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 11-11-05 09:16

Hvad med at prøve kontakt til Microsoft: http://www.microsoft.com/danmark/msdk/content/cservice.asp
så går du da ikke helt galt i byen

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 11-11-05 09:17

outlook express findes tit på den CD du køber i de fleste af de PC blade der er i kioskerne..

prøv at kigge på den inden dy køber, men som regel er de der...

måske har du endda een liggende...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 09:18

1. gælder det kun lige OE og andet fra mikroblød ???

2. er pc´ellers helt opdateret ????????

ps af og til sker det at man ikke kan se - finde - hvad der lige er sket - kig på windows update om der er mislykkede opdateringer

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 210 point
Dato : 11-11-05 09:18

Du kan jo hente Internet Explorer hvor Outlook Express er: http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ Du skal jo også have de opdateringer der er kommet siden. Det er jo svært at sige hvilke, da update selv finder dem.

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 11-11-05 16:45

Jeg ved ikke om i har lagt mærke til hvad der står i overskriften. Det er på en 98 platform. Det er også okay. MEN jeg har selv haft det problem adskellige gange og ikke fundet andre løsninger end at formatere skidtet. Men når det er sagt vil det så være nemt for mig bede jer om at opgradere styresystemet fra 98 til en nyere. Det kunne være xp.

MEN hvis computeren ikke er stor nok vil det være utopi at gå i gang med det. man ender med at have en computer der er langsommere og tilnærmesesvis ustabil. Der er jo nogen mindste krav der skal overholdes.

Det næste er bare at MS stort set har droppet at opdatere på windows 98. Allene det vil for mig indikere at der er store sikkerhedshuller som du hver dag må leve med. Jeg roser ikke windows til skyerne men XP er desværre arbejdet meget på for at få lukket en del huller, der gør det langt mere sikkert end de foregående styresystemer fra microsoft. Jeg snakker her om at jeg på intet tidspunkt vil bruge en 98 maskine til at tjekke mail på, se min bank og have personlige dokumentet liggende på. Og da slet ikke hvis computeren er tilkoblet internettet via en isdn eller adsl forbindelse. Det er simpelthen sikkerhedsmæssig uforsvarlig.

Derfor råder jeg dig og andre til at enten opgradere, og komme helt væk fra windows eller købe en nyere (læs: ikke nødvendigvis det nyeste) sådan du ikke skal rode med det, og vil få mulighed for at få et mere forsvarlig styresystem på din computer.

\knap

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-11-05 11:29

Tak for svaret anyway. Det var lige det, jeg manglede

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-11-05 11:34

Velbekomme og god søndag