/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP mangler mulighed for baggrunds billed~
Fra : troldenesdhb
Vist : 379 gange
200 point
Dato : 11-11-05 06:25

jeg havde fået "snavs" på min pcer. Jeg kørte derfor

Ewido
Spysweeper
Ad-aware
Spywarefri`s onlinescanner
Norman virus scan
Hijackthis, hvor jeg mente jeg var så go`at jeg fjernede 3 ting...........

Nu er min mulighed for at skifte billede på skrivebordet så væk??

Jeg har så kørt en sfc /scannow, men jeg kan stadig ikke skifte billede, det er bare det blå xp billede???

Nogle forslag?

PS: jeg har ingen gendannelses punkter, da jeg slår dem fra ved oprydning

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 11-11-05 06:38

Lyder meget underligt.. Ved du hvad det 'snavs' hed?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 210 point
Dato : 11-11-05 07:10

Kør en repair af Windows, så får du genoprettet systemfilerne.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-11-05 08:51

Så mistes alle opdateringer - kør en repair i konsollen - chkdsk /r så mistes ingenting.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 10:01

har dit skrivebord været hijacked ??????

Måske eksisterer de tema du normalt har - og er blot deaktiveret - måske er nogen fjernet under den hårde medfart

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 10:09

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307855&FR=1&PA=1&SD=HSCH#appliesto

hmmm - husker ikke processen for at aktivere skrivebordstema helt - men det er noget med at gå i denne computer - vælge egenskaber - avanceret - indstillinger........ og her gik jeg lige kold - så håber en eller anden dukker op og hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 10:31

en anden mulighed

Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på Indstillinger under Ydeevne under fanen Avanceret.
Klik på Brugerdefineret under fanen Visuelle effekter.
Marker afkrydsningsfeltet for de elementer, du vil aktivere. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet for de elementer, du vil deaktivere.
Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på System, hvis du vil åbne System.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-11-05 15:46

der blev kørt en geninstallering, og alt virker nu

tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-11-05 15:47

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-05 00:23

Tak for point, men du kunne altså godt have nøjedes med at køre en repair, så havde du i det mindste beholdt dine indstillinger.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-11-05 07:10

det var en repair jeg kørte....................

men så ville den ikke tage sp2, så det endte i en formatering og ny installering