Latterlig meddelelse dukker konstant op
Fra : AhHaIC
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 10-11-05 23:23

Jeg har lige geninstalleret windows for kort tid siden.. Nu dukker der et vindue op ca 10 gange i times, med ca 5 varierende meddelelser.. Der står "Tjenesten Messenger" og så skriver den moget i retning af at windows har fundet error og jeg skal gå end på en hjemmeside og hente et regcleaner program eller købe det self.. Har cleanet min regdatabase.. Ved det ikke er noget der kommer fra windows.. Men aner ikke hvor det kommer fra.. Har lavet en Hijack, nogen der vil være så´flinke at kikke på den... Jeg har endnu ikke hentet service pack2, men er heller ikke helt sikker på hvor jeg henter den og på hvilken måde det er mest optimalt den blir installeret på.. hijack log :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\PeerGuardian2\pg2.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Daniels\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PeerGuardian] C:\Programmer\PeerGuardian2\pg2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Camfrog] "C:\Programmer\Camfrog\Camfrog Video Chat 3.4\CamfrogNet.exe" 0 C:\Programmer\Camfrog\Camfrog Video Chat 3.4\Camfrog Video Chat.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130857698730
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 10-11-05 23:37

kan du komme på messenger.. så skriv lige til mig.. lennert1986@msn.com

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-05 00:20

I Administration - Tjenester, finder du tjenesten Messenger og stopper den. Det er en meddelelsestjeneste som ikk ehar noget med MSN Messenger at gøre.
Det er et harmløst, men irriterende hul i systemet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-11-05 00:24

Lidt flere detaljer:
Citat
Workaround
Du kan omgå problemet ved at deaktivere tjenesten Messenger. Det gør du ved at følge disse trin: 1. Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel (eller peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel).
2. Dobbeltklik på Administration.
3. Dobbeltklik på Tjenester.
4. Dobbeltklik på Messenger.
5. Klik på Deaktiveret på listen Starttype.
6. Klik på Stop, og klik derefter på OK.

hentet her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;330904

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 11-11-05 00:29

Tak for svaret BjarneD.. Har du også et link eller noget til sp2?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-11-05 00:32
Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 11-11-05 00:34

Kanon.. 1000 tak for alt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-11-05 00:35

God fornøjelse.