/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gl bærbar
Fra : olefabricius
Vist : 411 gange
120 point
Dato : 03-11-02 17:20

Kan nogen oplyse hvor man evt mod vederlag kan få install win 95 på en ældre bærbar,uden disk drev.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-11-02 17:33

er der hverken cd-rom drev eller diskette drev

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 03-11-02 17:50

Hej Melander
Der er disk drev det er mig der vrøvler.Mvh Ole

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-11-02 18:36

kender du en der har win 95 ?
hvis du har nok plads på hardisken kan du kopiere de 50 mb over på den via et serial kabel fra en cdrom
og sådan et kabel koster ca 125 kr kan også laves selv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-11-02 17:49

On Sun, 03 Nov 2002 16:20:11 GMT, "olefabricius"
<olefabricius.news@kandu.dk> wrote:

>Kan nogen oplyse hvor man evt mod vederlag kan få install win 95 på en
>ældre bærbar,uden disk drev.
> Mvh Ole

din email virker ikke?
/steen

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 03-11-02 20:05

Win 95 fylder 34 disketter,så et enkelt spørgsmål igen,ved nogen hvor man i Kbhs området finder en med et extern cd rom drev,der mod vederlag vil install 95
på en gammel bærbar.Mvh olefabricius@hotmail.com

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-11-02 00:30

du kan da altid gå ned i en pc foretning og få dem til at gøre det men det koster jo

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-11-02 15:11

Hej Ole

Det ku' godt lyde til at det nemmeste er at tage harddisken ud af den bærbare og installere den i en anden pc.

Herefter skal du på den anden pc kopiere hele win95 cd-romen til et bibliothek på harddisken.
Drefter skal du putte den i den bærbare computer igen og installere operativsystemet fra harddisken.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 15:20

Hej Ole,

jeg vil tilslutte mig srhansens kommentar...

idet der findes en mulighed med at putte en 2.5" (bærbar) hardisk på en 3.5" stationær IDE stik, vha. en "NoteBook HardDisk Adapter", som denne her... -->
http://www.gamestech.com/pc_accessories_info/miscellaneous/2.5_to_3.5_HDadapter/adapter.htm

de sælger den (eller en lignende) hos Hammargren Data, http://www.hd.dk/ på siden -->
http://www.hd.dk/adaptere/index.html
det er næsten helt nede i bunden af siden --> Harddisk adapter 2,5" / 3,5" , vare nr. 7009 900 500, og udmiddelbart hvis prisen stadig holder stik, så koster sådan en 55,-/69,- kr.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 04-11-02 15:29

Jeg takker og accepterer svarene, jeg ved ikke hvordan jeg tildeler dem,men jeg syntes TECHNET skal have 20 for sit sidste,resten til srhansen.Mvh Ole

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-11-02 15:46

Jeg har win 3.11 på disketter og dertil en win95 opgradering, som jeg har brugt på min gamle toshiba....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 16:00

Hej Ole,

øh... umiddelbart er det kun muligt at give en point... medmindre der er sket noget nyt herinde på kandu og de har fået det implementeret, at man ka' dele pointene...

men hvis du nu alligevel, vil ha' givet srhansen de 100 af de 120 point, og du kun ka' gi' dem til en person... hvorfor så ikke gi' de sidste 20 også til srhansen... ellers bliver du nød til at vente til kandu får det implementeret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 04-11-02 17:33

Jeg har ledt efter en forklaring på hvordan man accepterer og giver point.Jeg er ganske uøvet mht pc og søger herigennem,når nu muligheden foreligger,at få svar på et spørgsmål el to, så i stedet for at fare i hartkorn ,var det måske nemmere at give et tip, når nye træder i sp.....,det er også muligt der smutter noget fra kandu s egen
vejl, selvom den er blevet studeret.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 120 point
Dato : 04-11-02 18:54

Hej Ole,

min kommentar var ikke ment som nogen kritik, eller for at fare i "hartkorn"... og jeg mener ikke du har trådt i spinaten... jeg beklager hvis du har opfattet det sådan...

der var bare ment som en oplysning og hjælp... ang. deling af point har det været oppe og vende nogle gange... og der er blevet sagt at de arbejder på det... men såvidt jeg ved har de ikke fået det implementeret endnu... jeg har ihvertfald ikke opdaget det... men det ka' da være at de har fået gjort, eftersom Kandu for et par uger siden var nede... så det ku' jo evt. skyldes at de har opgraderet systemet... men jeg ved det ikke... men umiddelbart er jeg ret sikker på at de ikke har fået det lavet endnu...

ang. den måde hvorpå du ka' acceptere svar/kommentare, er at du ka' acceptere en kommentar ved at trykke på "acceptere kommentar som svar" over linjen til den kommentar som du mener er den kommentar du vil ha' som svar... det er ikke nødvendigt f.eks. at acceptere et "formodet svar" som et svar... sådan en har der ikke været her i dit indlæg... men hvis den havde været her... ku' du f.eks. havde afvist den eller accepteret den... et "formodet svar" har den bivirkning for dem som stiller spørgsmålet, at hvis det ikke bliver afvist eller accepteret, at det automatisk lukker spørgsmålet efter et vist tidsrum... (som regel fjorten dage)...

du ka' f.eks. også acceptere kommentare fra nyhedsbrugere selvom disse ikke er tilknyttet Kandu, i de tilfælde hvor en kommentar fra en nyhedsbruger bliver accepteret som et svar fordufter pointene således ud af kandu's point system...

den måde du ka' skrive/sende meddelser til nyhedsbrugerene... f.eks. Steen B i dette indlæg, er ved at trykke på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af kommentar fra nyhedsbruger... du ka' læse lidt mere om det i dette tip fra Rellom... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

endnu engang beklager jeg hvis jeg har givet dig den opfattelse at jeg "farede i hartkorn" og kom med en løftet pegefinger, for det var ikke min hensigt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 04-11-02 19:11

SÅ nemt er det ,det er undgået min opmærksomhed at :acceptere svar:,står lige ovenover,det her m/øjnene.Mine 20 p skal ses i relation til at jeg starter mit sp med :mod vederlag:Men jeg indrømmer jeg optog det ilde!Jeg håber det kan undskyldes.
Men nu er dette jo ikke et diskussionspanel ,så alt forladt og undskyld.
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 04-11-02 19:15

Tak for svaret strarup.