/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Player 10, kan ikke instal~
Fra : medd
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 10-11-05 17:51

Hejsa...
Jeg har i dag downloadet Windows Media Player 10, men da jeg skulle til at installere det, skete der en fejl.
Først kom der en (normal) boks op, hvor jeg skulle acceptere betingelserne, men jeg kunne ikke trykke på nogle af knapperne (Jeg accepterer/jeg accepterer ikke).
Jeg har prøvet 3 gange med den samme fil, 2 gange hvor jeg har downloadet en ny fil, og jeg har også prøvet at genstarte min computer.
Intet hjalp...

Er der nogen computerfreaks her, som kan se hvad problemet er?
Håber der er nogen, som kan hjælpe mig... :D

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-05 18:12

Prøv at opdatere direkte på windows update http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

//bentjuul

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 18:37

Hm, har lige gjort det, men det har heller ikke hjulpet - øv...

Men tak for hjælpen, alligevel...
Jeg venter lige på nogle flere svar, inden jeg kan uddele point :D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 18:37

Jeg accepterer / Jeg accepterer ikke er IKKE knapper! Det er markeringer. Du skal markere det lille runde felt til venstre for Jeg accepterer og DERNÆST trykke på Næste som ER en knap.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 18:40

Nej, det er netop en knap... Der er ikke noget der hedder "Næste", og man kan ikke markere, Jeg accepterer/jeg accepterer ikke...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-05 20:26

Tror du skal sætte et flueben først?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-05 20:38

Prøv nu det link jeg har lagt og hent den der - der er ikke noget med at acceptere, den installeres direkte når du har valgt den. Har lige afprøvet det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 20:49

Står der ikke, at du skal lukke/muligvis slette gammel udgave.
SÅ PRØV DET FØRST
Det gør du ved at sætte din XP cd i, og når den starter op, så gå ind under fjern/tilføj på disken.
Først fjerner du Player, genstarter, indstaller igen samme metode.
Ellers har du problemer, enten med MS, eller ???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 20:52

arne.jakobsen,,,,, er det bare mig, eller har den ikke lige været her.
Sidst, var det CODEX
Bare et spørgsmål, til andre, der kunne få rådet gratis, ved at søge

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 20:54

Glemte at skrive du skal opdatere, før du instalerer codexs og andet.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:15

Bentjuul- Jeg har gjort som du siger, men den henter ikke noget. Der sker en eller anden fejl!

Sofus.dk- Nej, der står ikke at jeg skal lukke/slette den gamle udgave... Kan det stadig være det der er galt? Der skulle ikke være nogle problemer med MS, har i hvertfald ikke oplevet andre fejl/problemer.
Hvad er forresten det der CODEX-noget?

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:16

tedd- der er ikke noget sted hvor man kan sætte flueben, desværre.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-05 21:24

Normalt skal man ikke slette noget for at få opdateret. Men måske har du en fejl på din installation på din PC.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:27

Det mente jeg nok... Det er nok så - øv... Hvis ikke jeg har fået nye svar i morgen, giver jeg pointene der!

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:28

*det er nok en fejl så, mente jeg... Men det er da lidt mærkeligt at jeg kunne installere de andre versior så.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 21:36

Står der ikke, at du skal lukke/muligvis slette gammel udgave.
Gjorde det for 4 dage siden, da jeg hentede den, SLET ALT GAMMELT/ELLER LUK ALLE PLAYERS FORBINDELSER/funktioner, MENS DU OPDATERER..........SÅ PRØV DET FØRST...
Mediaplayer, står åben mens du henter opdateringer, LUK DEN......
--------------------------------------
Har du prøvet
Codex, har intet med opdateringer at gøre, nyt ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 21:41

Nu ville det også være fint, at vide hvad system den skal ligge på. IKK

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 21:46

Kunne Jo være, du slet ikke kan opdatere.
Ses meget TIT ved ulovlige kopier, af XP

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:46

Sofus.dk- Nej det står der ikke noget om... Den skriver kun alle de der betingelser, og så accepter/ikke accepter.... INTET andet...! har ikke nogle programmer kørende når jeg installerer

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:49

citat fra sofus.dk: "Nu ville det også være fint, at vide hvad system den skal ligge på. IKK"

Hvad mener du?

-------
Ved ikke om min er ulovlig, går jeg da ikke ud fra. Men det er da mærkeligt når jeg har kunnet installere de andre opdateringer så...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 21:52

Er det en XP, ME, XP PRO

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 21:54

XP

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 22:11

Når du henter den opdatering,
Gør du dét fra Player, under søg efter nyt, eller dukker der en meddellese op.
At der er en ny udgave af ????
Har du selv hentet den ned, HVORFRA, der er mange sider, hvor du en masse LO-- med ned.
Som umuliggør at opdatere
Har du scannet din PC, for mulige MALWARE,
har du afinstalleret din gamle udgave, som jeg skrev.
Sæt din XP CD i drevet, NÅR DER DUKKER EN INSTALL WINDOW OP, GÅ TIL
TILFØJ/ FJERN FRIVILLIGE PROGRAMMER
FJERN DIN MEDIAPLAYER,
Genstart.
Lav samme nummer, bare installer.
Hent Media Player 10, hos MS, download den og GEM.
SCAN den med dit virusprogram.
Åbn og installer, der kommer så en hel del ??? tegn, som du lige har beskrevet.
sig Ja til det hele, og lad være med AT LAVE OM PÅ noget henad vejen
du bliver nu bedt om at genstarte, for at få det til at virke, hvad du gør ?
eller.
Har du en FIREWALL, slå den fra, mens du opdaterer.
Kunne være det var der dit prob lå.
Hvis ikke du kan det, så ville jeg, tænke på at købe et virusprogram.
Der kan fjerne alt, snavs.
Lad høre fra dig.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 22:22

1. Når jeg trykker på dit link til opdateringen, går den selv i gang, men meddeler senere fejl!
2. jeg henter den fra MS officelle hjemmeside www.microsoft.com/dk (eller noget i den stil)
3. Aner jeg ikke hvad er!
4. Nej, jeg har ikke afinstalleret/fjernet det gamle, da du sagde at den burde kunne uden. Jeg tror nu heller ikke det er problemet, da jeg sagtens har kunnet installere de andre opdateringer der har været til Windows Media Player!
5. Har jeg gjort
6. Jeg kan jo IKKE insatllere, det er jo det der er problemet!
7. Hvordan slår man sådan en fra?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 22:23

Det er da en meget stor gåde dette.
------------------------------
Og hvis du går ind under egenskaber, eller OM MS PLAYER, står der vel heller ikke, at den ikke kan opdateres, da du har sidste udgave.
Det står/stod der nemlig på min, og det var 9, der er opdateret til 10.
______________________
Kan være, det er SP 2 der igen er begyndt at drille.
Da jeg selv havde lavet, samme nummer som !
fikk jeg samme meddelse, og genstartede, og der var MP 10. og den var der med det samme,
men i nyt Design

Kommentar
Fra : medd

Dato : 10-11-05 22:27

Hvis jeg højer-klikker på MS PLAYER, og vælger egenskaber, kan jeg ikke se nogen steder hvor der står, at den ikke kan opdateres

Da jeg ikke er den helt store "forkortelses/tegntyder" vil jeg gerne lige have dem her "oversat": SP 2 = ?

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 10-11-05 22:31

Der er noget helt tosset her.
Prøv, at sæt din XP i drevet, og gå ind under tilføj/fjern, og fjern din Player
Genstart.
IKKE INSTALLER PLAYER,
men installer den du har hentet, som du har som en EXE fil

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 22:41

Der skulle stå ved FANEBLADET/HJÆLP/OM Player, udgave
Der burde stå hvilken udgave du har.
------------------------------------
Ellers giver jeg op .....HELP
------------------------------------
Service Pack 2 er ALLe minibløds sikkerheds opdateringer, i en stor pakke, pærevælling om du vil.
Men tror ikke du har den...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 22:59

bentjuul,,, selv jeg får fejlmelding fra siden.
Aktive X en mulighed. Men det er min Firewall, der siger njet...
-----------------------------------------------------------
Prøv at opdater til Sikkerheds pakke 2,
Så får du alt det gode, MED det dårlige, men det tager et par dage, så kører det bare.
Eller stil spørgsmål her,
Vi får svar på 5+ år gamle ???
Så vi tager nok røret
Her giver jeg op, skal lige se en brændt XXX.
G´nat

Kommentar
Fra : medd

Dato : 11-11-05 15:53

hm, nu har jeg prøvet at afinstallere media player, downloadet 10 ´eren, og prøvet at installere den. Intet hjalp...
Jeg tror ikke jeg kommer videre med dette, hvad end jeg gør. Det må være en fejl på min computer eller lign.

Derfor uddeler jeg pointene nu, selvom jeg ikke har løst mit problem...

Sofus.dk, får pointene, fordi h*n har være den mest "aktive", og været god til at komme med eksempler til, hvad der kunne være galt. Mange tak for det :D

Godkendelse af svar
Fra : medd

Dato : 11-11-05 15:56

Tak for svaret sofus.dk... Jeg ved godt dit svar ikke hjælper noget, men har bare lige valgt én af dine mange eksempler på, hvad jeg kunne gøre...